آیت‌الله طالقانی به حق و آراء مردم احترام می‌گذاشتند
کد خبر: 3361076
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
نکویی:

آیت‌الله طالقانی به حق و آراء مردم احترام می‌گذاشتند

گروه سیاسی: استاندار اسبق قزوین گفت: آیت‌الله طالقانی به حق و آراء مردم احترام می‌گذاشتند و معتقد بودند که حق و آراء مردم باید محترم شمرده شود و حکومت تمام تلاش خود را برای تحقق خواسته‌های عموم مردم بکار گیرد.

علی نکویی، استاندار اسبق قزوین در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، اظهارکرد: آیت الله طالقانی علاوه بر شناختن قرآن و اشراف به معارف آن که یکی از ویژگی های بارز ایشان بود، نسبت به مسائل روز جامعه، تاریخ و مسائل سیاسی نیز آگاهی داشتند که این ویژگی ها سبب شد تا شخصیت ایشان جذب کننده و تاثیر گذار شود. 
وی افزود: در زمان حیات مرحوم آیت الله طالقانی بسیاری از افراد تحصیل کرده و متدین که در مسجد هدایت و در جلسات تفسیر قرآن ایشان شرکت می کردند، جذب ایشان شدند که تا آخر نیز با آن مرحوم در جریان های سیاسی همراهی داشتند .
استاندار اسبق قزوین با بیان اینکه احترام به مردم، رعایت حق مردم، ساده زندگی کردن نیز از جمله ویژگی های قابل توجه اخلاقی آیت الله طالقانی بود، بیان کرد: آیت الله طالقانی به حق و آراء مردم  احترام می گذاشتند و معتقد بودند که حق و آراء مردم باید محترم شمرده شود و حکومت تمام تلاش خود را برای تحقق خواسته های مردم بکار گیرد.
نکویی در ادامه با اشاره کتاب «مالکیت در اسلام»آیت الله طالقانی، گفت: در سال هایی که نزاع هایی بین طرفداران سرمایه داری و گروه های چپ در خصوص مسائل اقتصادی صورت گرفته بود، کتاب مالکیت در اسلام آیت الله طالقانی واقعیت نگاه اسلام را نسبت به مسائل اقتصادی معرفی کرد.
وی با اشاره به فعالیت گروه های چپ و گرایش برخی از تحصیل کرده ها و روشنفکران به این گروه ها در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: آیت الله طالقانی، آیت الله مطهری و مرحوم دکتر شریعتی با بیان واقعیت ها و برداشت های درستی که از مبانی دین اسلام داشتند، باعث شدند بسیاری از مردم و به خصوص جوانان و روشنفکران را با چهره اسلام واقعی که حامی مردم، حامی طبقات ضعیف و باعث سعادت دنیا و آخرت انسان ها است، آشنا کنند.
این فعال فرهنگی بیان کرد: یکی از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیت های بارز آیت الله طالقانی، شناختن قرآن و اشراف به معارف آن بود .
وی در ادامه با اشاره به اینکه تفسیر قرآن آیت الله طالقانی با عنوان پرتوی از قرآن جزء دستاوردهای ارزنده ایشان است، گفت: ایشان تفسیر قرآن خود را از اول قرآن شروع کردند، اما در مجلدات بعدی آن همانند مرحوم محمد تقی شریعتی که کتاب «تفسیر نوین» را نوشتند به تفسیر سوره های جزء سی ام قرآن نیز پراختند که در مجموع در این تفاسیر به علوم روز نیز توجه نشان دادند.
نکویی بیان اینکه بعد از فوت ایشان یک خلاء در جامعه ایجاد شد و جامعه از وجود ایشان بی بهره شد، افزود: امروز جا دارد در بزرگداشت سالگرد وفات ایشان، سعی کنیم از داشته ها و مطالبی که از ایشان به یادگار مانده است، استفاده کنیم.

captcha