تدوین استاندارد ویژه مساجد و نمازخانه‌های نیروهای مسلح
کد خبر: 3361422
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

تدوین استاندارد ویژه مساجد و نمازخانه‌های نیروهای مسلح

گروه جامعه: چهارمین اجلاس نیروهای مسلّح به منظور تدوین یک استاندارد برای مساجد و نمازخانه‌ها در نیروی‌های مسلّح دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌عباسی، دبیر چهارمین اجلاس نماز نیروهای مسلّح در نشست خبری که برای این اجلاس ترتیب داده شده بود اهداف این جشنواره و نحوه برگزاری آن را تشریح کرد.

عباسی با بیان اینکه این اجلاس قرار است 27 مهرماه و مصادف با 5 محرم با توجه به شعار سال برگزار شود، افزود: شعار این جشنواره را نماز، امر به معروف، نهی از منکر، همدلی و آرامش انتخاب کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: این شعار در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی مبنی بر نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر اتخاذ شده است.

معاون تبلیغات روابط عمومی و عقیدتی سیاسی ناجا در ادامه به تشریح اهداف این اجلاس پرداخت و تصریح کرد: تبیین فلسفه و ترویج فرهنگ نماز در بین کارکنان و خانواده‌های آنها، ارائه میزان تحقق تدابیر رهبری براساس 73 تدبیر معظم له در رابطه با نمازاز جمله اهداف این برنامه است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای بسیار خوبی که در عقیدتی سیاسی ناجا انجام شده است استخراج تدابیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با نماز و نمازخوانی است لذا در این اجلاس سعی می‌شود وضعیت مطلوب را برای تحقق این فرامین به دست آوریم. از سوی دیگر به بررسی وضعیت موجود برای تحقق این 73 تدبیر خواهیم پرداخت.

وی همچنین ارتقای کیفیت نماز در سطح کارکنان نیروهای مسلّح و خانواده‌های آنان، همچنین مروری بر آسیب‌شناسی نماز کارکنان و راه‌حل‌های مقابله با آن را از جمله دیگر اهداف چهارمین اجلاس سراسری نماز خواند.

عباسی در ادامه با بیان اینکه برای ترویج و تعمیق فرهنگ نماز باید فضای رقابتی را در بین کارکنان توسعه داد، عنوان کرد: در این راه از شیوه‌های مختلفی همچون تقدیر از خادمین نماز در سطح کارکنان نیروهای مسلّح و خانواده‌های آنها بهره خواهیم برد. همچنین در حوزه سخت افزاری نیز تجهیز مساجد و تقدیر از خانواده شهدا و جانباز حوزه نماز نیز پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد برگزاری چهارمین اجلاس نماز بر عهده نیروی انتظامی است، عنوان کرد: ریاست این اجلاس را جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا بر عهده دارد که برای برگزاری آن هفت کمیته از جمله کمیته تبلیغات و سمعی، بصری و تشریفات تشکیل شده است.

عباسی تاکید کرد: شرکت کنندگان این اجلاس را کلیه نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌دهند و پیش بینی می‌شود حدود 700 نفر در این اجلاس شرکت کنند.

این اجلاس یک روزه بوده و برنامه‌های مختلفی در حاشیه آن شکل می‌گیرد

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه نماز و نمازخوانی در حاشیه این اجلاس تشریح کرد: نمایشگاهی با چهار غرفه برای هر یک از نیروهای مسلّح برپا و در آن به موضوعاتی چون نماز و امر به معروف و نهی از منکر، همدلی و همزبانی، نماز و محرم، نماز و شهادت، نماز و دفاع مقدس و نماز سبک زندگی اسلامی پرداخته می‌شود.

دبیر چهارمین اجلاس نماز نیروهای مسلّح اعلام کرد: چهار کارگروه برای پیشبرد اهداف این اجلاس تشکیل شده است کارگروه‌های نماز و جوان، نماز و خانواده، نماز و سرمایه‌های اجتماعی و مساجد نمازخانه‌ها از جمله این کارگروه‌ها هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هر یک از نیروهای مسلّح فضای متفاوتی را به مساجد و نمازخانه‌های خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم یک استانداردی را برای مساجد و نمازخانه‌ها در نیروی‌های مسلّح دنبال کرده و بتوانیم با توجه به استاندارد تدوین شده مهندسی ناجا آن را پیاده کنیم.

معاون روابط عمومی و اطلاع رسانی عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه برای بررسی وضعیت نماز در یگان‌های تابعه یک نظر سنجی صورت گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه بیش از 85 درصد از کارکنان ما در نمازهای جماعت حضور دارند که با توجه به ازدیاد و تنوع ماموریتی نیروی انتظامی، این آمار بسیار خوب است اما باید بتوانیم سطح کیفی آن را ارتقاء دهیم.

تفاوت این اجلاس

وی همچنین با بیان اینکه تفاوت این اجلاس با سایر اجلاس‌ها در انتقال تجربیات کلیه نیروهای مسلّح است یاد آور شد: قرار است در این همایش قرار است گزارش از ابتکارات و نو آوری‌های حوزه نماز ارائه شود.

وی تاکید کرد: با توجه به تنوع ماموریتی نیروهای مسلّح بسته‌‌های ویژه نماز برای مامورین آماده شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

captcha