رونمایی از 5 درب‌ حرم امامین عسکریین(ع) در اهواز/ پروژه را به فال نیک می‌گیریم
کد خبر: 3361846
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
حجت​الاسلام موسوی:

رونمایی از 5 درب‌ حرم امامین عسکریین(ع) در اهواز/ پروژه را به فال نیک می‌گیریم

گروه اجتماعی: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اعلام خبر پایان پروژه ساخت درب​های حرم امامین عسکریین(ع) در استان گفت: این پروژه کار نو و بزرگی بود که آن را برای انجام کارهای بزرگتر در استان به فال نیک می​گیریم.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اعلام خبر برگزاری مراسم رونمایی از درب‌های حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در شهرستان اهواز گفت: تعداد این درب‌ها، 6 مورد است که هزینه ساخت یکی از آنها توسط مردم مازندران تأمین شد و 5 درب دیگر در استان خوزستان ساخته شد؛ یک درب در آبادان، یک درب در اندیمشک، یک درب در امیدیه و 2 درب در شهرستان اهواز ساخته شدند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه بنا به قرارداد ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، درب‌های حرم مطهر امامین عسکریین(ع) با کیفیت بالا و قیمت مناسب ساخته شدند و پس از پایان کار، درب مازندران به این شهرستان منتقل شد. 5 درب دیگر در استان هستند که 29 شهریور در حسینیه ثارالله اهواز با حضور جمع کثیری از مردم، خیرین و مسئولان رونمایی خواهند شد.

موسوی اظهار کرد: در این درب‌ها 4 مترمکعب چوب ساج، 261 کیلوگرم مس، 37 کیلوگرم نقره، 350 گرم طلا، 372 کیلوگرم برنج، 42 کیلوگرم استیل، 82 کیلوگرم آلومینیوم و 20 مترمکعب شیشه در ساخت این درب‌ها به کار رفته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: قلم‌زنی این درب‌ها در کارگاهی در حسینیه ثارالله اهواز انجام شد. نجاری توسط اتحادیه نجاران استان، خطاطی توسط هنرمندان استانی و میناکاری آن نیز در استان انجام شد.

وی گفت: اولین بار بود که در استان خوزستان یک کار بزرگ سنتی و پیشرفته​ای به این شکل انجام می‌شد که آن را برای انجام کارهای بزرگ​تر در این زمینه به فال نیک می​گیریم. به دلیل اینکه مردم برای ساخت این درب​ها کمک کردند، مقرر شد هزینه​ای که مردم برای ساختن این درب​ها تأمین کردند در استان گردش داشته باشد علاوه بر این هنرمندان شناسایی شوند و کار را انجام دهند که بحمدالله این امر محقق شد.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین هدف دیگر از ساخت درب​ها در استان این بود که استان به ساختن 5 درب از درب​های حرم امامین عسکریین(ع) که حرم​های مظلومی هستند و آماج حملات تکفیریون واقع شده​اند متبرک شود. این پروژه کار نویی بود که با تلاش و پیگیری ستاد عتبات عالیات استان به نتیجه رسید.

captcha