توزیع ترجمه‌های قرآن به 70 زبان در مسجدالحرام
کد خبر: 3362120
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

توزیع ترجمه‌های قرآن به 70 زبان در مسجدالحرام

گروه بین‌الملل: اداره امور مصاحف وابسته به ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی(ص) از توزیع ترجمه‌های قرآن به 70 زبان در صحن‌‌های مختلف حرم مکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alhadath.ps»، محمد ریال السیلانی، مدیر اداره مصاحف و کتب دینی در مسجدالحرام در این باره گفت: ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی(ص) تلاش می‌کند تا بیشترین تعداد نسخه‌های قرآن را در اختیار حجاج قرار دهد.
وی افزود: اکنون بیش از یک میلیون و دویست هزار نسخه قرآن در مخازن ویژه قرآن در مسجدالحرام توزیع شده و 300 مصحف نیز برای افراد روشندل به خط بریل و نیز ترجمه‌‌های قرآن به 70 زبان ارائه شده است.
شیخ محمد ریال السیلانی در ادامه گفت: ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی(ص) برای موسم حج امسال تلاش کرده که نیازهای حجاج به نسخه‌های قرآن و ترجمه‌های آن در مسجدالحرام را برآورده کند و همچنین، تمامی قرآن‌هایی که غیر از چاپ مجمع قرآنی «ملک فهد» مدینه منوره است را گردآوری کند.
السیلانی اضافه کرد: ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) همچنین در نظر دارد تعدادی جلسات قرآنی به‌منظور تصحیح تلاوت قرآن حجاج و زائران بیت‌الله الحرام برگزار کند.
مدیر امور مصاحف و کتب مسجدالحرام همچنین از زائران خواست که وسایل شخصی خود را در مخزن‌های ویژه قرآن مسجدالحرام قرار ندهند و قرآن‌ها را پس از قرائت در مخزن‌های ویژه قرار دهند.

captcha