بیانیه حزب‌الله در محکومیت حمله به مسجدالاقصی / نگرانی سازمان ملل از تعرض صهونیست‌ها به مقدسات قدس
کد خبر: 3362643
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
آخرین اخبار از تحولات قدس /

بیانیه حزب‌الله در محکومیت حمله به مسجدالاقصی / نگرانی سازمان ملل از تعرض صهونیست‌ها به مقدسات قدس

گروه بین‌الملل: حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله اخیر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی که در سایه سکوت کشورهای عربی و همراهی شرم‌آور جهانی صورت می‌پذیرد، را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الخبر پرس»، در پی حمله نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله وحشیانه صهیونیست‌ها، که با حمایت و پشتیبانی نظامیان و ارتش دشمن صهیونیستی و کابینه این رژیم صورت می‌گیرد، را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: این هجوم در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای عربی در قبال این حملات سکوت مطلق اختیار کرده‌اند و علاوه بر آن همدستی آشکار بین‌المللی با آن وجود دارد.
حزب‌الله لبنان در این بیانیه تأکید کرد: این هجوم روزافزون نشان‌دهنده میزان توطئه‌ای است که مسجدالاقصی با آن مواجه است و هدف از این توطئه نیز تقسیم مسجدالاقصی و سپس ویران کردن است که این اقدامات بیانگر تجاوزگری زشت علیه مقدسات مسلمانان و مسیحی‌ها است.
این بیانیه در ادامه می‌افزاید: همه این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که هیچ واکنشی حتی ظاهری و اندک از سوی حاکمان عرب نمی‌بینیم که نوعی تسلیم محض شدن در برابر طرح صهیونیست‌ها و بلکه فراتر از آن همراهی آشکار با آن است و موسسات جهانی و سازمان‌های مرتبط در جامعه جهانی نیز به طور کلی روی این جنایت که انتظار وقوع آن می‌رود چشم بسته‌اند و همین امور آینده مسجدالاقصی را به طور جدی تهدید می‌کند.
حزب‌الله در ادامه خواستار اعلام همبستگی گسترده عربی، اسلامی و بین‌المللی با مسجد شریف الاقصی و مدافعان آن که در محوطه آن در حال ایستادگی و شکیبایی هستند، شد و تأکید کرد: این همبستگی در واقع حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس شریف و همه سرزمین‌های فلسطین در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، توطئه‌هایی که بدون استثناء همه را در بر می‌گیرد.
ساف: اسرائیل درصددایجاد جنگ مذهبی درجهان است
پایگاه خبری العالم گزارش داد: سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» رژیم صهیونیستی را به دنبال حملات مکرر به مسجدالاقصی به راه انداختن جنگ مذهبی در جهان متهم کرد.
حنان عشراوی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین دیروز در بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی و جهان عرب و جهان اسلام، عمل به مسئولیت خود و دخالت فوری برای پایان دادن به حملات تحریک‌آمیز اسرائیل به مسجد‌الاقصی، مقدسات دینی و مردم بی‌گناه بیت‌المقدس را خواستار شد.
عشراوی همچنین از جامعه بین‌المللی توقف تلاش‌های اسرائیل را برای راه انداختن جنگ دینی در جهان با هدف ایجاد هرج و مرج، بی‌ثباتی، خشونت و تندروی بیشتر خواستار شد.
وی در این بیانیه اظهار داشت: اسرائیل با نقض حرمت مقدسات دینی با آتش بازی می‌کند و حمله به مسجدالاقصی و تلاش برای تقسیمات زمانی و مکانی با توسل به زور در چارچوب تکمیل طرح یهودی‌سازی و الحاق مسجدالاقصی و اطراف آن به این طرح صورت می‌گیرد.
نگرانی سازمان ملل از تعرض صهیونیست‎ها به مسجدالاقصی
هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه ادامه حملات و تعرضات شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را نگران کننده خواند.
نیکولای ملادینوف، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: تعرض شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی به اماکن مقدس شهر قدس به ویژه مسجدالاقصی بسیار نگران کننده است.
ملادینوف از رژیم صهیونیستی خواست حرمت نمازگزاران در مسجدالاقصی را حفظ کند و هرچه سریع تر به تجاوزات و اقدامات تحرک‌کننده خود در داخل این مسجد مبارک به ویژه در ایام اعیاد دینی یهودی و اسلامی پایان دهد.
وی ادامه داد که تمامی رهبران سیاسی و دینی دنیا وظیفه دارند برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی دست به تحرکاتی فوری و سازنده بزنند.
ملادینوف از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز خواست از هرگونه تغییر در اوضاع حاکم بر قدس و مسجدالاقصی خودداری کند.
هدف از تعرض به مسجدالاقصی شکست اقتدار مردم فلسطین است 
شیخ عکرمه صبری، رئیس شورای عالی اسلامی قدس، در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین ضمن محکومیت تعرض رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی تاکید کرد: هدف از این مسئله در هم شکستن اقتدار ملت فلسطین است.
وی با اشاره به هدف از هجوم به داخل مسجد و به آتش کشیدن سجاده‌ها و ویرانی اشیای درون مسجد، افزود: هدف از این حمله‌ها، تحقق طرح تقسیم مسجدالاقصی میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در بازه‌های زمانی مختلف است که اسرائیل از 4 سال قبل تا به امروز به دنبال آن بوده است، اما با حضور هرچه بیشتر مردم، کوچ‌کردن به مناطق فلسطین اشغالی و مبارزه با طرح یهودی سازی فلسطین، نقشه شوم اسرائیل به شکست خواهد انجامید.
رئیس شورای عالی اسلامی قدس اظهار داشت: مردم فلسطین نه به کشورهای اسلامی و عربی و نه به موسسه‌ها و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی چشم ندوخته‌اند. کشورهای عربی و سازمان‌های بین‌المللی، توانایی ایستادگی در کنار ملت فلسطین و فشار بر اسرائیل در پایان دادن به جنایت‌های خود را ندارد، از این رو ملت آزاده فلسطین با ایمان به خدا و اعتماد بر خود، به دفاع از عقیده و سرزمین خود خواهد پرداخت.
امام جماعت مسجد الاقصی با اشاره به سخنان نتانیاهو مبنی بر عدم تغییر واقع فلسطین تصریح کرد: هدف از مطرح شدن این سخنان از جانب نتانیاهو آن است که مسئولیت جرم وجنایت‌های صورت پذیرفته در فلسطین را به عهده دیگران واگذار کند، اما با تأمل در سخنان وی  و تهدید شهرک‌نشینان و رفتار نیروهای امنیتی اسرائیلی به وضوح می‌توان دریافت که آنان به دنبال تغییر صحنه سیاسی و واقعی فلسطین هستند.

captcha