حضور چشمگیر هنرمندان کردستان در چهارمین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری
کد خبر: 3362665
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

حضور چشمگیر هنرمندان کردستان در چهارمین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری

گروه هنر: 61 اثر تجسمی از هنرمندان کردستان به مرحله داوری چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری راه پیدا کرد.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: با اعلام راه یافتگان بخش تجسمی به مرحله نهایی چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری و از مجموع 191 اثر ارسالی هنرمندان کردستانی  61 اثر از سی و یک  هنرمند کردستانی به مرحله داوری نهایی این جشنواره راه یافت.
وی افزود:  در بخش کاریکاتور 10 اثر از آثار هنرمندان یاسر خان برایی، اسماعیل رضایی، پروین محمدی، محمدرضا حق‌شناس، امیر سهیلی ، سحر نصری، محمدسامان صولی، مسعود عسگری میبین  به مرحله داوری راه یافتند.
مرادی بیان کرد: در بخش خوشنویسی خط ثلث دو اثر از آثار استاد حسن انجمن و واحد ناصری، در بخش خط نستعلیق در مجموع 9 اثر از آثار اساتید یادرگار خیام، حسن انجمن و فاتح عزت‌پور، در بخش گرایش‌های نوین خوشنویسی سه اثر از فایق خالدی، در بخش شکسته نستعلیق سه اثر از آثار حافظ رنجبر و محمدصدیق غلامی، در بخش نسخ سه اثر از آثار استاد علی‌اشرف زانیار ، در بخش خط معلی یک اثر از فایق خالدی موفق به حضور در چهارمین جشنواره حوزه هنری شدند.
وی عنوان کرد: در بخش تذهیب و نگارگری هفت اثر شامل سه اثر تذهیب آثار استاد برهام مهربان کردستانی و اثر خانم نسترن چهاریاری و در بخش گل و مرغ چهار اثر از آثار استاد بهرام مهربان کردستانی با سه اثر و شادی مولودی برگزیده حضور در جشنواره شدند.
رئیس حوزه هنر یاستان کردستان عنوان کرد: در بخش نقاشی چهار اثر از استاد فردین صادق ایوبی، استاد مهدی ضیاءالدینی و زهرا ملکی در بخش طراحی چهار اثر شامل آثار فائزه فاتحی با سه اثر و یک اثر از زاهد کریمی جواز حضور در جشنواره را کسب کردند.
وی ادامه داد: در بخش حجم با یک اثر از استاد عثمان نیک منش، در بخش تایپو گرافی سه اثر از مهدی بیدل، در بخش پوستر آثار کاوه خداکرمی، آذر آقامیری و مهران زارع در مجموع چهار اثر، در بخش تصویرسازی هشت اثر از آثار لیلا خلیلی با پنج اثر و هلاله قادری با سه اثر  به مرحله نهایی  جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری راه یافتند.
مرادی یادآور شد: چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری 7 تا 9 مهر ماه سال جاری در بخش‌های موسیقی، تجسمی، هنرهای تصویری، ادبیات پایداری، محصولات فرهنگی، ادبیات و نمایش به میزبانی حوزه هنری استان اصفهان با حضور حوزه‌های هنری سراسر کشور برگزار می‌شود.

captcha