جایزه «حفظ نهج‌البلاغه» به نام آیت‌الله خزعلی اهدا شود
کد خبر: 3363309
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
لاله افتخاری پیشنهاد داد:

جایزه «حفظ نهج‌البلاغه» به نام آیت‌الله خزعلی اهدا شود

گروه اندیشه: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس پیشنهاد کرد برای توسعه فرهنگ حفظ نهج‌البلاغه جایزه‌ای به نام آیت‌الله خزعلی اعطا شود.

لاله افتخاری، استاد دانشگاه و نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) و در خصوص جایگاه آیت‌الله خزعلی گفت: ایشان پدر بزرگوار دو شهید و حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه بود و در زمانی که حفظ قرآن و نهج‌البلاغه مرسوم نبود، ایشان این دو را حفظ کرده بودند.
افتخاری ادامه داد: ایشان در همین مسیر قرآن و نهج البلاغه حرکت کردند و منشا خدمات فراوانی بودند. به هر حال وفات ایشان ضایعه‌ای بر عالم اسلام و جامعه ما بود و ما این ضایعه را به خدمت مقام معظم رهبری و خانواده محترم ایشان و جامعه قرآن و عترت تسلیت می‌گویم.
وی افزود: امیدوارم دیگران بتوانند از ایشان یاد بگیرند. ایشان در زمانی که‌ برنامه‌ای، مشوقی و امکاناتی نبود، به حفظ این‌ها روی آورند و در این محور هم زندگی کردند.
افتخاری تصریح کرد: ان‌شاالله افراد در حال حاضر که هم برنامه‌هایی برای حفظ قرآن و نهج البلاغه است و هم مشوق‌هایی وجود دارد به این کار بپردازند و ایشان را به عنوان الگویی مناسب انتخاب کنند.
وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که جایزه حفظ نهج‌البلاغه مانند جوایز مختلفی که وجود دارد با نام ایشان برگزار شود و جوایزی اهدا شود برای این که این فرهنگ ادامه پیدا کند.
افتخاری با بیان اینکه راهی که ایشان رفتند راه قرآن و عترت بود، گفت: این به خاطر دانش ایشان و حفظ قرآن و نهج البلاغه بود. راه آیت‌الله خزعلی از این‌رو صراط مستقیم بود که بدون تزلزل پیمودند.
وی در پایان گفت: وقتی یکی از فرزندان ایشان به انحراف کشیده شد، ایشان تبری جستند و به جای حمایت و وساطت و نظام را متهم کرده، حساب خود را جدا کردند و این راه انبیا و اولیا است.

captcha