تهران چند مرکز خرید ویژه بانوان محجبه دارد؟
کد خبر: 3364709
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
گزارش ایکنا/

تهران چند مرکز خرید ویژه بانوان محجبه دارد؟

گروه جامعه: مراکز خرید کلان‌شهر تهران برای همه نوع سلیقه توان ارائه محصول دارد، اما بانوان محجبه‌ای که به دنبال محصولات ویژه مرتبط با حجاب می‌گردند، تنها یک مرکز در تهران دارند!

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، بسیاری از ساختمان‌های زیبا و مجللی که هر روز در تهران قد علم می‌کنند به مراکز خریدی تبدیل می‌شوند که همه‌چیز در آن‌ها پیدا می‌شود، صاحبان و مالکان این مراکز خود را ملزم به تأمین سلایق تمام افراد کرده‌اند به جز یک دسته که آن هم قشر متدین جامعه هستند.

در تمام این فروشگاه‌ها و مال‌های بزرگ علیرغم تفاوت‌ در ظاهر، شباهت‌های بسیاری در ارائه و نوع محصول وجود دارد.

اما «تفاوت»؛ این واژه بارزترین برداشتی است که می‌توان به محض ورود به مرکز خرید «گل یاس» آن را احساس کرد. از بالای شهر تا پایین شهر پایتخت، پاساژها و مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارد اما چه در مراکز خرید بالاترین نقطه تهران باشید چه در پایین‌ترین نقطه برخی ویژگی‌های مراکز خرید یکسان است.

مانکن‌هایی شبیه به هم با شکل، رنگ و لعابی مشابه، با تنگ‌ترین لباس‌های ممکن، فروشندگانی در تلاش برای برقراری ارتباط بسیار صمیمانه و گاهی بیش از حد صمیمانه با ظاهری در تلاش برای بهتر بودن و ویترین‌هایی پر از لباس‌هایی در تنگ‌ترین، کوتاه‌ترین، بدن نماترین و ... حالت ممکن.

به گزارش ایکنا همه جا پر از زرق و برق و در نهایت بیشترین زحمت ممکن برای جلب مشتری! مشتری‌ها نیز عموماً مشابه هستند چه گران‌ترین لباس ممکن را به تن کرده باشند چه ارزان‌ترین آن را در کل پوشش مشابه است اگر چه قیمت‌ها دقیقاً از زمین تا آسمان متفاوت. برخی هم که فقط برای بازارگردی و تفریح آمده‌اند و قصد خرید ندارند.

یک مرکز خرید تنها در کلان شهر تهران

جالب اینکه تبلیغات بر روی در و دیوار مراکز خرید نیز مشابه است. تصاویر اغلب مدل‌های خارجی برای معرفی و تبلیغ یک محصول خاص و ... ، اما یک و تنها یک مرکز خرید در تهران بزرگ وجود دارد که علی رغم ارائه محصولات خوب، زیبا و جذاب آن هم با قیمت مناسب هیچ یک از ویژگی‌های ذکر شده و در اصل تشابه‌های کذایی عنوان شده را با مراکز خرید تهران ندارد.

وقتی وارد مرکز خرید گل یاس می‌شوید، همه مغازه‌ها محصولات مرتبط با حجاب را ارائه می‌کنند، از مانکن‌هایی پوشیده با لباس‌های تنگ هم خبری نیست، فروشنده‌ها هم که عموماً خانم هستند همه محجبه‌اند، البته بسیار خوش برخورد؛ مشتری‌های این مرکز خرید هم گویی متفاوتند. از چرخ زدن‌های صرفاً جهت تفریح هم در این مرکز خرید خبری نیست و به نظر می‌رسد خریداران بسیار هدفمند به این مرکز مراجعه می‌کنند و عموماً موفق به خرید می‌شوند.

نکته جالب اینکه در این مرکز محصولاتی را پیدا می‌کنید که شاید در سایر مراکز عرضه پوشاک نتوان آنها را پیدا کرد. محصولاتی خاص مرتبط با حجاب مثل نیم تنه‌ای که مخصوص لباس‌های بدون آستین طراحی شده و به دلیل تنوع رنگ می‌تواند حتی در مهمانی‌ها و یا برای استفاده در زیر چادرهای ملی مورد استفاده قرار گیرد و یا ساق‌دست‌های بسیار متنوع در رنگ‌های بسیار زیاد.

بر اساس گزارش ایکنا مانکن‌ها نیز با چادرهای بسیار زیبا پوشیده شده‌اند؛ برخی از مانکن‌های چادری در حال شیردادن به کودک هستند، برخی در حال عبادت، برخی لباس احرام بر تن دارند و برخی دیگر چادرهایی با ملیله دوزی‌های بسیار زیاد به نحوی که این چادرها را حتی می‌توان در مهمانی‌های خاص به سر کرد. اسامی چادرها نیز بر اساس مدل آنها همچنان در حال افزایش: چادر ملی، لبنانی، دانشجویی، جلابیب، شنلی و ... موجود است.

چیزی به عنوان لباس ایرانی ـ اسلامی مردانه یا بچگانه قابل تصور نیست!

پوسترهای تبلیغاتی نیز حکایت از ارزش حجاب دارد و بانوان محجه‌ای را به تصویر کشده است که در عین حجاب در حال فعالیت اجتماعی هستند. البته شاید این مرکز خرید با سایر مراکز خرید تهران یک تشابه بزرگ داشته باشد و آن هم اینکه بیشتر مغازه ها به عرضه لباس‌های ویژه بانوان اختصاص دارد و گویی اصولاً چیزی به عنوان لباس ایرانی ـ اسلامی مردانه یا بچگانه قابل تصور نیست!

و اما قیمت‌ها؛ در کل قیمت‌ها خوب است چرا که اغلب مغازه دارها تولید کننده هستند و محصولات خود را ارائه می‌کنند و اغلب در نمایشگاه‌های عفاف و حجاب نیز حضور دارند. طبق گفته چند نفر از فروشندگان طراحی‌های صورت گرفته برای لباس‌ها و دوخت آنها همه وطنی است اما پارچه و روسری‌ها را از چین می‌آورند چون پارچه مناسب داخلی نداریم.

به گزارش ایکنا نمازخانه مجهز و مرتب این دیگر یکی از تفاوت‌های اصلی این مرکز خرید است. نمازخانه‌ای همیشه باز برای افرادی که می‌خواهند نمازشان را بخوانند.

فقدان لباس ورزشی و عروسی ویژه بانوان محجبه

اما افسوس که در این مرکز هیچ فروشگاهی لباس ورزشی اسلامی، لباس عروس اسلامی و لباس مهمانی اسلامی ارائه نمی‌کند. که البته دلیل آن عدم وجود چنین لباس‌هایی در کشور است. نکته جالب اینکه در سایر کشورها از جمله کشور همسایه ترکیه که اغلب فروشندگان ادعا می‌کنند محصولات ارائه شده توسط آنها متعلق به این کشور است، لباس‌های اسلامی برای ورزش، مهمانی و .. به وفور یافت می‌شود اما کسی به وارد کردن این محصولات ویژه اقدام نمی‌کند.

خلاصه برای بانوی محجبه‌ای که به دنبال پوششی زیبا می‌گردد این مرکز خرید بسیار مناسب است اما آیا به تنهایی وجود یک مرکز ویژه فروش محصولات حجاب و ملزومات آن برای کلان‌شهر تهران کافیست؟ در حالی که تهران پر است از پاساژهای تخصصی ویژه لباس مجلسی، مانتو، لباس کودک و ... آیا فقط باید شاهد وجود یک مرکز ویژه فروش محصولات حجاب باشیم؟ آیا نمی‌توان این مراکز خرید را گسترش داد و به محلی برای تبادل فکر و ایده بین تولید کنندگان و طراحان لباس تبدیل کرد؟ آیا نباید چنین مراکز تخصصی محلی برای تولید سفارشی محصولات حجالب داشته باشند؟

یادآوری می‌شود، فروشگاه حجاب گل یاس در سه شعبه تهران واقع در خیابان شریعتی، خیابان دولت،/اتوبان همت غرب، خروجی آزادگان / و خیابان امیرکبیر فعال است.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ - ۱۱:۴۶
0
5
عالی بود گزارش
با و جود اینکه تهران نیستم اما احساس خرسندی پیدا کردم از این گزارش و این فروشگاه
کاش در مشهد که قلب معنوی ایران هست، این نوع فروشگاه ها وجود می داشت و خانم هایی مثل خودم مجبور نبودند ده ها پاساژ رو طی کنند تا بتونند شاید یک لباس مجلسی اسلامی پیدا کنند
فاطمه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ - ۱۱:۴۸
0
5
کاش این جور فروشگاه ها بیشتر بود و ایکنا هم بیشتر در خصوص نبود اون تو شهرهای بزرگ کار می کرد
خیلی تیتر قشنگی زدید، اجرتون با خانم حضرت زهرا(س)
به مسئولان این فروشگاه هم خداقوت میگم
احسان
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۲۸ - ۱۶:۴۵
1
2
خیلی خوبه.استمرار این تبلیغ میتونه باعث افزایش و رونق این فروشگاهها بشه. اجرتون با صدیقه طاهره سلام الله علیها.
اهل محل
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۱ - ۱۵:۱۲
0
4
سلام اتفاقا بغل خونه ماست خیلی خوبه ولی قیمتهاش اصلا ارزانتر از جاهای دیگه نیست بلکه کمی هم گرانتر هست
یلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۲:۴۰
0
4
اوایل این مجتمع خیلی خوب بود هر چه که میگذره تعداد مغازه ها کمتر و بب کیفیتر میشن کاش حمایت بشه که ما راحت بتونیم برای حجاب چیزی خواستیم بریم خرید
ولی افسوس که داره از بین میره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۲۲:۰۴
0
2
به نظر بنده هم کیفیتش و تنوع پایین تر آمده از سال 96 به سال 97 که مراجعه کردم و بسیار افسوس خوردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۲۱:۴۹
1
3
درود برزنان عفیف و پاکدامن ایرانی خصوصا زنان این سایت
hasti
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۴:۵۴
2
0
مزون ها و لباس فروشی های دیگه ای هم هستن که مانتو های مجلسی و پوشیده درست میکنن؛
مثل مزون حریران و یا مزون خانم آناشیدحسینی که مانتوهای شیک و اسلامی دارن
داخل اینستاگرام الان پیج های زیادی هستند که این سبک پوشش رو تولید میکنن و اینترنتی میفروشن.
captcha