پخش «تلاوت‌های درخواستی» از اول مهرماه در شبکه قرآن سیما
کد خبر: 3365466
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
ایزدی خبر داد:

پخش «تلاوت‌های درخواستی» از اول مهرماه در شبکه قرآن سیما

گروه فعالیت‌های قرآنی: قائم مقام شبکه قرآن سیما از پخش برنامه «تلاوت‌های درخواستی» از اول مهرماه در این شبکه تلویزیونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن سیما، مجتبی ایزدی، قائم مقام شبکه قرآن سیما با اشاره به تغییر نام شبکه قرآن و معارف سیما به شبکه قرآن سیما در دوره جدید مدیریتی گفت: این تغییر نشان‌دهنده این است که تمرکز این شبکه نسبت به گذشته باید بیشتر بر تولید برنامه‌های قرآن‌محور و تلاوت باشد.
ایزدی افزود: در راستای این رویکرد، برنامه جدیدی با عنوان «تلاوت‌های درخواستی» که مبتنی بر تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به‌صوت خوش در تلاوت و اهمیت استماع قرآن در زمینه‌سازی انس با قرآن و در عین حال متناسب با ذائقه مخاطب و نوع تحولاتی که در حوزه رسانه است طراحی شده که دارای بخش‌های متنوعی است.
قائم مقام شبکه قرآن سیما، پخش تلاوت‌های درخواستی بینندگان را محور اصلی این برنامه اعلام کرد و ادامه داد: تعدادی از تلاوت‌های درخواستی بینندگان در همان شب درخواست پخش و تعداد دیگر به برنامه بعدی موکول خواهد شد.
ایزدی به پخش حدود 10 تلاوت درخواستی در هر برنامه اشاره کرد و یادآور شد‌: با توجه به محدودیت زمانی و اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تلاوت‌ها مورد درخواست معمولاً بین 30 دقیقه و یا بیشتر است مبنا را بر پخش حدود سه تا پنج دقیقه از آن تلاوت قرار داده‌ایم که به درخواست‌های بیشتری پاسخگو باشیم.
قائم مقام شبکه قرآن سیما به میان برنامه‌ها و بخش‌های جذاب دیگر در دل این برنامه اشاره کرد و گفت: توجه به حواشی تلاوت و نکات شنیدنی در‌خصوص قاری و آن تلاوت که هم از طریق میان‌برنامه و هم از طریق مجری ارائه می‌شود، می‌تواند جذابیت خوبی داشته باشد و همچنین پخش صدای بینندگان در برنامه‌، پخش تصاویر ارسالی بینندگان با قاریان و خاطرات آنها و پخش تلاوت‌های درخواستی شخصیت‌های قرآنی از دیگر بخش‌های تدارک دیده شده برای این برنامه است.
«در مسیر تلاوت» که به پیرامون زندگی قاریان مصری می‌پردازد از دیگر میان برنامه‌هایی بود که مجتبی ایزدی به آن اشاره کرد و گفت: «پیام ثقلین» نیز در زمان کوتاه یک موضوع قرآنی را از زبان قرآن و ائمه معصومین(ع) به صورت یک‌‌ جا مطرح می‌کند و هدف آن این است که سخن قرآن و اهل بیت‌(ع) می‌زنند، یکی است.
قائم مقام شبکه قرآن سیما ادامه داد: مسابقه «زیباترین تلاوت» از بخش‌های جذاب این برنامه است که در آن بخشی از قرآن با صدای چهار قاری پخش خواهد شد و بینندگان نظر می‌دهند که صدای کدام قاری زیباتر است و تلاوتی که بیشترین آراء را کسب کند در برنامه بعدی پخش خواهد شد ضمن اینکه در پایان هر هفته به شرکت‌کنندگان در این مسابقه هدایایی به قید قرعه اهدا می‌شود.
«هدیه شبکه» از دیگر بخش‌های تدارک دیده شده در تلاوت‌های درخواستی است که در آن با توجه به اینکه برخی تلاوت‌های ناب و جذاب، جدید است و امکان درخواست از سوی مخاطب وجود ندارد، از طرف شبکه به بینندگان هدیه می‌شود.
ایزدی از بخشی با عنوان «پیام‌آوران وحی» نام برد و گفت: بخش‌هایی از فیلم‌ها و سریال‌های قرآنی مانند؛ محمد رسول‌الله(ص)، یوسف پیامبر، اصحاب کهف، مریم مقدس، ملک سلیمان و ... که زیباترین تلاوت‌ها در آنها استفاده شده با تدوین جدید در این آیتم پخش خواهد شد. 
قائم مقام شبکه قرآن سیما از راه‌های ارتباطی مخاطبان با برنامه سخن به میان آورد و یادآور شد: ارتباط بینندگان با این برنامه از پنج طریق است که سامانه‌های پیامکی 300004466 برای درخواست تلاوت، 300004455 جهت شرکت در مسابقه زیباترین تلاوت‌، سامانه پیامگیر 27868000، پست الکترونیکی bqtv@irib.ir، درخواست‌های کتبی با ارسال به صندوق پستی 5549-19395 و همچنین ثبت درخواست از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه با آدرس www.qurantv.ir از جمله آنها است. ضمناً مخاطبان می‌توانند تلاوت‌هایی که گزیده آنها در برنامه پخش می‌شود به صورت کامل از همین پایگاه دریافت کنند. 
لازم به ذکر است، «تلاوت‌های درخواستی» شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 22:30 تا 24 به‌صورت زنده به روی آنتن شبکه قرآن سیما می‌رود و بازپخش آن روز بعد از ساعت 8:30 خواهد بود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا یزدیان
|
-
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۶ - ۰۸:۵۰
0
0
با سلام
ممنون از برنامه ی خوبتون.
محفوظ و منصور باشید.
علیرضا یزدیان
|
-
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۶ - ۰۸:۵۹
0
0
ممنون از برنامه ی خوبتون.
محفوظ و منصور باشید.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۸ - ۲۲:۲۳
0
0
خیلی از برنامه ی شما ممنونم
captcha