موفقیتهای جهاد دانشگاهی قم را مدیون حضرت معصومه(س) هستیم/ آمادگی برای توسعه همکاری‌ها
کد خبر: 3365860
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
رئیس جهاد دانشگاهی قم خبر داد:

موفقیتهای جهاد دانشگاهی قم را مدیون حضرت معصومه(س) هستیم/ آمادگی برای توسعه همکاری‌ها

گروه اجتماعی: فقیه‌زاده با تأکید بر توسعه همکاری میان جهاد دانشگاهی و حرم مطهر حضرت معصومه(س) در بخش‌های مختلف گفت: هر موفقیتی که جهاد دانشگاهی قم به دست آورده است آن را مدیون الطاف کریمه اهل بیت(ع) می‌دانیم و به این مسئله باور عمیق داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، محمد ابراهیم فقیه زاده، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم پیش از ظهر امروز، 30 شهریور در جریان بازدید مدیر روابط عمومی و اموربین الملل حرم مطهر حضرت معصومه(س) از این نهاد جهادی با ذکر این مطلب که مدیون دعای خیر حضرت معصومه(س) هستیم، گفت: کار در این حوزه کاملا اعتقادی است و برای خود افتخار می‎دانم که در این عرصه خادم این بارگاه باشم.
وی با اشاره به سفر هفته گذشته خویش به عتبات عالیات کشور عراق،افزود: باید لوازم و شرایطی مهیا شود که خدمتگزاری به زائران در بالاترین سطح خود باشد و همه زائرانی که با فرهنگ‎ها و ملیت‎های مختلف به این آستان مشرف می‎شوند از هر نظر مورد تکریم واقع شوند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم خاطرنشان کرد: شخصیت‎های علمی و فرهنگی برجسته‎ خارجی که به ایران می‎آیند از این همه احترامی که مردم ایران از زن و مرد به بارگاه کریمه اهل بیت(س) دارند مبهوت می‎شوند و در سخنان خود همیشه از آن یاد می کنند زیرا در فرهنگ غربی چنین جایگاهی برای زنان غیر قابل تصور است.
فقیه زاده بیان کرد: اینجا حرم اهل بیت(ع) است و بر اساس بیش از 50 روایت صحیحه این شهر خانه اهل بیت(ع) و از مقدس‎ترین اماکن در مکتب شیعی است و به همین جهت است که جهاد دانشگاهی این استان بر خود می‎بالد که خدمت‎گزار این آستان باشد و هرچه دارد را نیز مدیون دعای خیر این حضرت می‎داند.
وی با اشاره به اهمیت همکاری رسانه‎ای دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا با واحد رسانه حرم، گفت: اگر بخواهیم قم را به دنیا معرفی کنیم باید از راه‎های متعدد این کار را انجام دهیم که یکی از آنها هنر عکاسی است و در همین زمینه جهاد دانشگاهی اقدام به تولید یک اثر فاخر با عنوان در حریم حرم کرده است که عکس‎های قدیمی شهر قم و حرم مطهر از دوران قاجار و با فراخوان از عکاسان و شخصیت های علمی و فرهنگی جمع آوری و به دو زبان منتشر شده است که جلد دوم این کتاب نیز منتشر خواهد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به ماموریت جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی و علمی، تصریح کرد: همه ما در توسعه فعالیت‎های ترویجی، توسعه گردشگری مذهبی در استان قم و حرم کریمه اهل بیت(ع) و جهانی کردن این معارف مسئول هستیم و قطعا ارتباط سازمانی و رابطه موثر بین نهادی می‎تواند تسهیل کننده این مسیر باشد.
وی با اشاره به قداست حرم کریمه اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: بزرگان ما شان و جایگاه این حرم را همیشه  حفظ می‎کردند که از آن جمله می‎توان به رد پذیرش دعوت دیدار ملک فیصل پادشاه عربستان از سوی آیت‎الله‎العظمی بروجردی به جهت حفظ احترام و شان این حرم اشاره کرد.
فقیه‌زاده با اشاره به ظرفیت‎های همکاری جهاد با حرم مطهر گفت: یکی از این ظرفیت‎ها، ظرفیت نظر سنجی جهاد دانشگاهی واحد استان قم است که در این زمینه فعالیت‎های حرفه‎ای و تخصصی را به منصه اجرا گذاشته است و می‎تواند در این زمینه و برای آسیب شناسی و رفع مشکلات مرتبط با زائران و مجاوران نقش آفرینی داشته باشد. بسیار مهم است که چه برخوردی با زائران در حرم صورت می‏ گیرد از این رو باید نهایت تلاش خود را برای تکریم زائران به کار ببریم.
وی حمایت و پذیرایی فرهنگی و رفاهی از زائران و کاروان‎های دانشجویی و اساتید دانشگاه و شخصیت‎های علمی در حرم را از جمله راهکارهای لازم در این حوزه دانست و گفت: این سفرهای دانشجویی مثل پذیرایی جهاد واحد قم از کاروان دانشجویان در اربعین که در حرم مطهر نیز حضور می‎یابند، تاثیرات عمیقی روی دانشجویان و اساتید دارد که نباید از این تاثیرات غافل شد.
رئیس جهاد دانشگاهی قم، خاطرنشان کرد: خبرگزاری‎های ایکنا و ایسنا که زیرمجموعه جهاد دانشگاهی هستند خوشبختانه ظرفیت‎های بسیاری برای فعالیت دارند و تا کنون نیز خدمات شایانی در راستای اطلاع رسانی حرم مطهر انجام داده‎اند و به همین جهت مدیران اطلاع رسانی حرم نیز باید لوازم و شرایط را برای تسهیل عبور و مردم خبرنگاران و عکاسانی که در این فضا همکاری دارند فراهم کنند.
وی گفت: بر این باور هستیم که در بخش تبلیغاتی، تحقیقاتی و مطالعاتی و پژوهش‎های مشترک می‎توانیم با بخش‎های مختلف آستانه همکاری داشته باشیم. امروز خبرگزاری ایکنا با ترجمه اخبار به زبان‎های مختلف بهترین ظرفیت را برای پوشش بین ‏المللی و جهانی کردن اخبار قم و حرم مطهر دارد.
فقیه‌زاده بر لزوم تشکیل یک کارگروه مشخص همکاری در زمینه‎های مختلف تاکید کرد و گفت: رسانه‎های جهاد دانشگاهی به خصوص در قم، سعی دارند با در نظر گرفتن فضای باز و رشنفکرانه در حوزه رسانه‎ای، در پوشش اخبار حرم از ظرفیت‎های خود استفاده کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: حرکت ما در مسیر ارزش‎های والای انقلاب است و در همه مسایل سیاسی نیز تحت امر ولی فقیه حرکت می‎کنیم و در زمینه پوشش اخبار نیز کاملا خط مشی تعیین شده رهبر انقلاب که فصل الخطاب همه امور است را مد نظر داریم.

captcha