توضیح رئیس دانشگاه تهران درباره بودجه پژوهش‌های قرآنی ۹۰/ طرح ساماندهی درس تفسیر در حوزه
کد خبر: 3367006
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
مهم‌ترین اخبار هفته در سرویس معارف؛

توضیح رئیس دانشگاه تهران درباره بودجه پژوهش‌های قرآنی ۹۰/ طرح ساماندهی درس تفسیر در حوزه

گروه دانشگاه: ارائه طرح ساماندهی درس تفسیر در حوزه علمیه و توضیح رئیس دانشگاه تهران درباره بودجه پژوهش‌های قرآنی سال ۹۰ از مهم‌ترین اخبار گروه معارف در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار سرویس معارف که در هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایکنا قرار گرفت:

ارائه ۲ واحد درسی رایگان در دانشگاه پیام نور برای حفظ جزء ۳۰ قرآن

رئیس بخش الهیات دانشگاه پیام نور با اشاره به تحصیل بیش از ۱۵۶ هزار دانشجو در بخش الهیات، حقوق و علوم اسلامی دانشگاه پیام نور گفت: یکی از فعالیت‌های مؤثر این دانشگاه اجرای طرح حفظ جزء سی‌ام قرآن در قالب ۲ واحد درسی رایگان به دانشجویان است.

گزارش ایکنا از سنجش نامه سرگشاده علیه رئیس فقید و فعلی پژوهشگاه علوم انسانی

در یک نامه سرگشاده بدون نام که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، مدیریت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اتهاماتی مواجه شده است که اعضای پژوهشگاه مفاد چنین نامه‌ای را تکذیب می‌کنند.

توضیح رئیس دانشگاه تهران درباره بودجه پژوهش‌های قرآنی سال ۹۰

رئیس دانشگاه تهران به بیان توضیحاتی در رابطه با نحوه هزینه‌کرد بودجه دو میلیاردی پژوهش‌های قرآنی این دانشگاه در سال ۹۰ پرداخت و گفت: مبلغی از آن باقی مانده، مابقی هم خلاف مصرف نشده است.

اجرای طرح دانشجومعلم قرآن در قالب حضوری و مجازی

طرح دانشجو معلم قرآن کریم که به‌همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در حال برنامه‌ریزی است؛ در دو قالب حضوری و مجازی طی ترم آموزشی پیش رو اجرا خواهد شد.

ارائه طرح ساماندهی درس تفسیر در حوزه علمیه

رئیس مجمع عالی تفسیر قرآن از ارائه طرح ساماندهی درس تفسیر در حوزه خبر داد.

به بهانه اول مهر؛ بهار دانشگاه‌ در قلمرو پاییز

آغاز پاییز نویدبخش حرکت چرخ‌های علمی و بازتولید نشاط علمی در جامعه است، گرچه این حرکت همواره پویا است؛ پایان تابستان، بار دیگر مهرِ آغازین ماهِ پاییزی را بر دل و جان دانشگاه‌ها می‌‎نشاند تا بهار دانشگاه در قلمرو پاییز شکل گیرد.

آیا امکانات دانشگاه تهران برای برگزاری دعای عرفه در همین حد است؟!

مردم متدین و خداجوی ایران برای مناجات با پروردگار و شرکت در مراسم‌های مذهبی هر سختی را به جان می‌خرند و مطالبه‌ای بجز حضور در مراسم را ندارند؛ اما آیا این مسئله دلیلی برای بی‌توجهی مسئولان به ارائه خدمات به مردم است؟!

با حضور مراجع معظم تقلید مراسم گرامی‎داشت آیت‎الله خزعلی برگزار شد

مراسم بزرگداشت حافظ قرآن و نهج‎البلاغه و از استادان برجسته حوزه و دانشگاه، 31 شهریورماه با حضور علما و مراجع تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد.

گزارش ایکنا از پیش اجلاسیه «واقع‌گرایی در علوم انسانی اسلامی»

پیش اجلاسیه «واقع‌گرایی در علوم انسانی اسلامی» با حضور ابراهیم دادجو، قاسم پورحسن، حمیدرضا شاکرین و حسین کلباسی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

دفاع از ۲۸۰۰ پایان‌نامه در مجتمع آموزش عالی فقه

جانشین رئیس مجتمع آموزش عالی فقه از دفاع از دو هزار و ۸۰۰ پایان نامه در این مجتمع در رشته‌های مختلف فقه و علوم قرآن و ... خبر داد.

انتقاد میبدی به روایت و کارشناس تاریخی فیلم محمد رسول الله(ص)

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از روایت تاریخی فیلم محمد(ص)، اظهار کرد: «رسول جعفریان» کارشناس مذهبی این فیلم صرفا تاریخ خوانده‌است، در صورتی که شأنیت استاد و تحلیلگر تاریخ با کسی که تاریخ خوانده‌، متفاوت است.

آماده‌سازی طرح‌نامه‌ای با محوریت نیازسنجی تفسیر قرآن در دانشگاه فرهنگیان

رئیس پژوهشکده مطالعات معارف اسلامی از آماده‌سازی طرح‌نامه‌ای برای دانشگاه فرهنگیان با محوریت نیازسنجی دانشجویان این دانشگاه برای درس تفسیر قرآن خبر داد.

آیین‌نامه ارزیابی دستگاه‌های قرآنی کشور در کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی تصویب شد

کلیات آیین‌نامه نظارت و ارزیابی دستگاه‌های قرآنی کشور در بیست و یکمین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی با حضور وزیر علوم تصویب شد.

فرزند آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) شد + سوابق

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌کنی، فرزند آیت‌الله مهدوی کنی با تصمیم اعضای هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع) رئیس دانشگاه امام صادق(ع) شد.

مراسم ترحیم آیت‌الله خزعلى در مدرسه عالى شهید مطهرى برگزار شد

مراسم ترحیم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلى، مفسر و حافظ قرآن و نهج‌البلاغه ۲۹ شهریورماه با حضور جمعی از مسئولان عالی‌رتبه نظام در مدرسه عالى شهید مطهرى برگزار شد و حجت‌الاسلام موحدی کرمانی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

خالی ماندن ۶۰ هزار ظرفیت کاردانی علمی کاربردی

مشاور عالی سازمان سنجش از پذیرش ۱۳۰ هزار و ۳۲۷ نفر در دوره کاردانی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: حدود شصت هزار ظرفیت این دانشگاه خالی مانده است.

نبود ظرفیت خالی در مقطع تحصیلات تکمیلی پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به ظرفیت ۴۲۰ هزار نفری این دانشگاه گفت: تاکنون ۲۰۲ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی جذب این دانشگاه شده است.

captcha