تأثیرگذاری کلام معلمان بر فرزندان/ دین اسلام بر بحث آموزش و پرورش تأکید دارد
کد خبر: 3368242
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
امام جمعه بردسکن:

تأثیرگذاری کلام معلمان بر فرزندان/ دین اسلام بر بحث آموزش و پرورش تأکید دارد

گروه سیاسی: امام جمعه بردسکن با اشاره به تأکید اسلام بر بحث آموزش و پرورش، از اولیاء دانش‎‌آموزان خواست شأن و جایگاه معلمان را در نظر فرزندان خود بالا ببرند چراکه اگر این مهم انجام شود، تأثیرگذاری کلام معلمان بر فرزندان بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی، امام جمعه بردسکن، ظهر امروز، سوم مهرماه  در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان در محل مسجد جامع و مصلای این شهر، حادثه غمبار رمی جمرات و منا را نشان از بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود در تأمین امنیت از زائران خانه خدا دانست و گفت: در روزهای پایایی سفر معنوی حجاج که همه خانواده‌ها در انتظار آمدن عزیز خود بودند، حالا باید منتظر جنازه آنها باشند.

امام جمعه بردسکن ادامه داد: چه خوب بود دولت عربستان به جای حمله به یمن و کشتار مردم بی دفاع یمنی فکری برای اجرای مراسم حج می‌کرد تا مسلمانان با آرزوی دیرینه تشرف به مکه و مدینه، حج خود را به سلامتی به جای بیاورند نه اینکه در قربانگاه عشق کشته شوند.

وی افزود: در پی این حادثه رهبر معظم انقلاب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند که می‌طلبد  در این رابطه برنامه‌ ریزی لازم در سطح شهرستان انجام شود.

حجت‌الاسلام امینی ضمن تبریک ولادت باسعادت امام هادی(ع) و ایام دهه امامت و ولایت به ایام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و از دست‌اندرکاران برگزاری برنامه های این هفته در شهرستان تقدیر کرد.

وی به سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه(ع) اشاره کرد و گفت: در این عملیات رزمندگان و خط شکنان با طی بیش از 150 کیلومترمربع، بیش از سه هزار نفر از دشمنان را کشته و مجروح کردند و هزار و 656 نفر را به اسارت در آوردند که در این راستا پس از یکسال ایستادگی و مقاومت آبادان را از محاصره دشمنان نجات دادند.

امام جمعه بردسکن عنوان کرد: اگر شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس با جان خود از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب حفاظت و حراست کردند، امروز وظیفه ماست که پاسدار زحمات و خدمات آنها باشیم.

وی در ادامه خطبه‌ها با توجه به ماه مهر و آغاز بازگشایی مدارس، از تمامی مسئولان ادارات و انجمن اولیا و مربیان خواست همکاری همه جانبه‌ای را با آموزش و پرورش داشته باشند.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه به بحث آموزش و پرورش در آموزه‌های دینی نیز به آن تأکید شده است، گفت: آنقدر بحث علم و دانش آموزی مهم است که اگر کسی در راه کسب علم جان خود را از دست داد، ارزش و جایگاه شهادت را دارد.

وی همچنین از اولیاء دانش‎‌آموزان خواست شأن و جایگاه معلمان را در نظر فرزندان خود بالا ببرند چرا که اگر این مهم انجام شود، تأثیرگذاری کلام معلمان بر فرزندان بیشتر خواهد شد.

captcha