دانشمند ایرانی که حادثه حج امسال را پیش‌بینی کرده بود + فیلم
کد خبر: 3375767
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
در برنامه «نفس صبح» مطرح شد؛

دانشمند ایرانی که حادثه حج امسال را پیش‌بینی کرده بود + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: در برنامه «نفس صبح» که هر روز از شبکه قرآن به روی آنتن می‌رود، امروز، فرشته روح‌افزا، همسر سیداحمد حاتمی کلشتری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فضایی ایران مهمان این برنامه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فرشته روح‌افزا از کارشناسان قرآنی برنامه‌های صدا و سیما که همسرش به هنگام کمک‌رسانی به مجروحان سقوط جرثقیل در مسجد الحرام خود نیز به رحمت ایزدی پیوست، درباره ویژگی‌های اخلاقی سیداحمد حاتمی کلشتری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فضایی ایران در برنامه زنده نفس صبح شبکه قرآن سیما توضیحاتی ارائه داد.

فرشته روح افزاربا عرض تسلیت به ملت ایران ازحادثه فجیعی که امسال در حرم امن الهی رخ داد و ابراز تاسف از آن گفت: دکتر حاتمی هم به نوعی عضوی از این اجتماع حادثه دیده است که در داغ از دست دادن این عزیزان به عزا نشسته ایم و از دست دادن همسرم، ضربه بزرگی  بر من و اعضای خانواده وارد کرد.

وی ادامه داد: در حادثه بزرگ عاشورایی که در مکه رخ داد، افرادی شهید شدند که خداوند اینان را برای پیوستن به لقاء الله انتخاب کرده بود که همسرم به هنگام مرگ در خانه خدا، در پشت مقام ابراهیم(ع) و در امدادرسانی جان خود را از دست داد که این سعادتی است که خداوند نصیب وی کرد.

احمد حاتمی در آرامش زبان زد عام و خاص بود

همسر سیداحمد حاتمی کلشتری در ادامه افزود: دکتر حاتمی، همواره با قرآن انس داشتند و روزانه از تلاوت‌های قرآن کریم در سخت ترین شرایط بهره می‌بردند و در پاسی از شب، فرضیه نماز شب را به نماز صبح گره میزد و همواره روزانه تلاوت های قاریان را به هنگام رانندگی از رادیو قرآن گوش می‌داد و بر آیات قرآن تسلط داشت.

روح افزار تصریح کرد: دانشمند فضایی کشورمان، تدبر در قرآن را سر لوحه فعالیت‌های قرآنی خود همواره قرار داده بود و موفق شد بر روی معانی کلمات قرآن پژوهش انجام دهد و کتب طیف معانی قرآن را جمع‌آوری و به صورت رایگان برای علاقه‌مندان بر روی  فضای مجازی قرار داد و همچنین دست نوشته‌های قرآنی بسیاری را تهیه کرده است که می‌توان از آن با تفاسیر مختلف قرآن و تدبرهای آن توجه کرد و بهره مند شد.

روح افزا با تاکید بر اینکه دکتر حاتمی تنها خط قرمزش در زندگی قرآن کریم بود افزود: وی بر روی ریشه‌های قرآن و معانی ناب آن کنکاش کرده بود و در مورد فضا در قرآن، انسان در قرآن و همه موجودات و اشیاء به بررسی و تدبیر پرداخته بود و  قرآن به عنوان خط قرمز زندگی ایشان در اولویت قرار داشت.

وی با اشاره به آیه «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» گفت: رفتارهای وی با همکاران، همسایگان و خانواده  برگرفته از این آیه شریف بود و همواره با داشتن مدارک عالی تحصیلی متواضع و فروتن و در برابر رفع مشکلات و سختی های مردم همواره در تلاش بود.

همسر دکتر حاتمی یکی از جانباختگان در حادثه سقوط جرثقیل در مکه تصریح کرد: بنده با دکتر حاتمی حدود 30 سال زندگی کرده ام  و در این مدت از ایشان کوچک ترین ناراحتی و دلخوری ندارم. وی کسی را جز قرآن کریم در مشکلات زندگی به عنوان داور وارد نمی‌کرد و همیشه در رفتارهای خود با کلام خدا پیش می‌رفت.

 این کارشناس قرآنی به مدارک کسب شده توسط همسرش اشاره کرد و گفت: دکتر احمد حاتمی دانشمند فضایی کشور، عضو پژوهشکده فضایی و عضو پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی ایران دارای مدارک تحصیلی دکترای مکانیک سیالات و جامدات، فوق دکترای رشته هوا فضا، دکترای مهندسی مکاترونیک است و ثبت چندین اختراع، مقالات متعدد، تالیف کتب‌ و پژوهش‌های علمی از دیگر فعالیت‌های علمی پژوهشی وی بود.

این کارشناس قرآنی در ادامه افزود: وی تسلط کامل به آیات قرآن داشت به طوری که در مباحث کارشناسی قرآنی همواره بنده را یاری داده و صدق در کلام  ایشان در ارتباط و رفتارهای وی نمایان بود و همکاران، همسایگان و دوستان به نیکی یاد می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به دست‌نوشته‌های قرآنی همسرش بیان کرد: دکتر حاتمی در ابتدای دست نوشته خود آیه ای از قرآن کریم را نگاشته که آن آیه شریفه 82 سوره یاسین است که خداوند می فرماید: «إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ؛ چون به چیزى اراده فرماید کارش این بس که می‌گوید باش پس [بی‌درنگ] موجود می‌شود»؛ و  باید گفت خداوند امر کرد به لقاء الله ایشان و همان شد.

پیش بینی دکتر از حادثه غم انگیز مکه

فرشته روح افزار در ادامه صحبت‌های خود که غمی بر دل داشت و با زبانی نالان در غم از دست دادن همسر، با مخاطبان شبکه قرآن گفت وگو می‌کرد، به شرح حادثه از زبان خود دکتر حاتمی اشاره کرد و گفت: دکتر حاتمی قبل از عزیمت به مکه مکرمه تحقیقاتی را بر روی ساخت و سازهای اطراف کعبه، ساخت ساختمان با نماد شیطان، بستن راه‌های خروجی و ورودی کعبه، تجمیع جمعیت انجام داد و با توجه به مسائل سیاسی عصر حاضر و عدم موفقیت عربستان در یمن، درباره فاجعه منا و اتفاقات در مکه  پیش‌بینی هایی کرده بود.

این کارشناس مذهبی در ادامه اظهار کرد: وی حوادث غم انگیز منا را در فیلمی که برایمان فرستاده بود، با نگاه علمی و دقیق، بررسی کرده و  این را برنامه ای تعیین شده می‌دانست و حتی در لحظه آخر رفتن به ما گفت: «حادثه اتفاق می‌افتد و من به نیت شهادت به حج عازمم و دیگر بازگشتی نخواهم داشت».

فرشته روح‌افزار در پایان دانشمند فضایی کشور و همسرش را در یک جمله توصیف و معرفی کرد و گفت: وی انسانی قرآنی بود و همواره قرآن و شرع سرلوحه کارش بود و تواضع، صبر و فطرت خداجو در او موج می‌زد.

یادآورمی‌شود، سقوط جرثقیل در مکه حادثه‌ای است که در روز جمعه ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۴(۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵) در ساعت ۱۷:۱۰ به وقت مکه به‌ دلیل سقوط یک دستگاه جرثقیل در محوطۀ مسجدالحرام باعث کشته‌شدن ۱۰۷ نفر و مجروح‌شدن ۲۳۸ نفر شده‌ است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
مریم
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۶:۲۰
1
6
اگه پیش بینی بود چرا زودتر اطلاع رسانی نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خواهشا مردم را بچه فرض نکنید
محمد جواد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۹:۳۵
0
0
همه این مسائل رو به حجاج گوشزد می کنن اما بروز حادثه منا و مسجدالحرام آن هم در این سطح بیش از آنکه نیاز به توجه حجاج داشته باشه، نیاز به توجه سعودی ها داشت . کما اینکه در منا افراد راهنمای سعودی نیز در این کار خود انتقادات زیادی مواجه بودند.
البته ایشان مردم رو بچه فرض نکرده، بهتره بگید مدیران و راهنمایان سعودی در منا را بچه فرض نکنید که البته از ظاهر امر بر می آید با این حرف توهین به بچه ها کرده ایم!
ع
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۲۱:۲۶
0
1
منم موافقم
عاطف
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۲۳:۰۴
2
3
چیز عجیبی نیست کسی که در این حد مانوس بودن با قرآن باشد برخی حوادث پیش رو را در خواب یا بیداری متوجه می شود .روحش شاد
مهدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۸:۲۹
0
4
سلام هموطن عزیز

اگه دقت کنید ایشون نظریه داده، پیش بینی نکرده
علوم نظری همین هستن با بررسی یک سری عوامل به نتایجی میرسند ولی قطعی نیستند.
"با نگاه علمی و دقیق، بررسی کرده و این را برنامه ای تعیین شده // می‌دانست //" می بینید که کاملا نظر شخصی است.

ضمن عرض تسلیت به خانواده این استاد بزرگوار ان شاالله بتوانیم ادامه دهنده راه ای عزیزان باشیم.
زهرا
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۰ - ۰۹:۰۷
1
1
سلام دوستان عزیز منم به وبه خودم فاجعه منا رو به ولی عصر آقا امام زمان ورهبر عزیزمون وتمامی ملسمانان جهان تسلیت میگم خصوصا ضایعه دردناک از دست دادن دوقاری بین المللی که چند ماهی بیشتر نمی گذره که برای کشور عزیزمون افتخار آفرینی کردن حاج محسن وحسن دانش رو خدمت جامعه قرآنی وتمامی قرآن دوستان تسلیت عرض میکنمان شاءالله با قران محشور شودند.لطفا دقت به تاریخ سقوط جرثقیل بکنید 11 سپتامبر فقط همین خودش گویای همه چیز است
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۱۳:۵۶
0
2
سلام..واقعا چرا ما نمیتونیم جلوی این همه اتفاقات ناخوشایندو بگیریم؟اون از واقعه ی 11سپتامبر اینم از حادثه ی منا که بعید میدونم حادثه باشه
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۱۰:۱۹
1
1
ایشان در حادثه سقوط جرثقیل شهید شده چطور فیلم حادثه منا را ارسال کرده!!!!!!!!!!!
captcha