وزیر امور خارجه عربستان در حال فرار به جلو است/ ضرورت بررسی شیطنت آل‌ سعود در فاجعه منا
کد خبر: 3377668
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

وزیر امور خارجه عربستان در حال فرار به جلو است/ ضرورت بررسی شیطنت آل‌ سعود در فاجعه منا

گروه سیاسی: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بندرعباس با بیان اینکه کشته شدن بیش از ۴۵۰ نفر از هموطنان ایرانی شوخی نیست، گفت: بی‌تدبیری و احیاناً شیطنت آل سعود در این موضوع غیر قابل انکار است و باید توسط کمیته حقیقت‌یاب مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر کهوری، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بندرعباس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، با اشاره به موذی‌گری‌های اخیر عربستان اظهار کرد: عربستان سعودی با اخلال در فرآیند بازشگت جان‌باختگان منا موذی‌گری می‌کند.
وی با بیان اینکه سعودی‌ها باید سریعاً به دیپلماسی تنش‌زای خود پایان دهند گفت: رویکرد موذی و غیر قابل توجیه سعودی‌ها در قبال فاجعه منا و فرارفکنی‌های آن‌ها به نفع‌شان نخواهد بود.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بندرعباس با بیان اینکه وزیر امور خارجه عربستان با پیش کشیدن مسائل نامربوط در سازمان ملل در حل فرار به جلو است، بیان کرد: سعودی‌ها باید بدانند که ایران با همه کشورهای خاورمیانه تفاوت دارد.
وی با بیان اینکه حمله به یمن اولین اشتباه راهبردی عربستان در منطقه بود گفت: امروز جنگ یمن تبدیل به یک جنگ فرسایشی شده است و آل سعود همچون باتلاق در یمن زمین‌گیر شده است.
کهوری با بیان اینکه کشته شدن بیش از 450 نفر از هموطنان ایرانی شوخی نیست گفت: بی‌تدبیری و احیاناً شیطنت آل سعود در این موضوع غیر قابل انکار است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب تأکید کرد: شاهدان عینی ماجرایی کاملاً متفاوت با ادعای سعودی‌ها تعریف می‌کنند و عدم پخش فیلم‌ دوربین‌های حاضر در منا توسط عربستان داستان را پیچیده‌تر می‌کند.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی بندرعباس با بیان اینکه عربستان در لباس اسلام و در رقابت با سایر کشورهای عربی برای جلب توجه آمریکا و اسرائیل است، گفت: آل سعود باید بداند در برابر ایران هیچ است و در صورت بروز کوچکترین حرکت نابجا نتیجه‌ای جز سرانجام صدام نخواهد داشت.

امین کیانفر

captcha