هیئت‌رئیسه کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان قرآن کریم تعیین شد
کد خبر: 3379594
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
سالک؛ رئیس، افتخاری؛ سخنگو/

هیئت‌رئیسه کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان قرآن کریم تعیین شد

گروه سیاسی: هیئت رئیسه کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان قرآن کریم تعیین شد که بر این اساس حجت‌الاسلام والمسلمین سالک رئیس و لاله افتخاری به عنوان سخنگوی کمسیون انتخاب شدند.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه طرح «تشکیل سازمان قرآن کریم»، به کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اجتماعی و فرهنگی مجلس ارجاع داده شده است، گفت: به همین دلیل کمیسیون مشترک این طرح تشکیل شد.

وی افزود: در جلسه روز گذشته، انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون برگزار شد که بنده تنها برای سمت سخنگویی کمیسیون کاندیدا و با نظر اعضا برگزیده شدم؛ چرا که تصمیم بر این شد اخبار این طرح صرفا از طریق بنده اعلام شود.

به گفته افتخاری در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، به عنوان رئیس کمیسیون، جعفرزاده و عبدی، نواب رئیس و سعیدی و قائد رحمت به عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند.

یادآور می‌شود، بر اساس ماده واحده طرح تشکیل سازمان قرآن کریم که در روز چهارشنبه، 7 مردادماه، در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد، سازمان قرآن کریم به منظور انسجام‌بخشی به فعالیت‌های مرتبط با قرآن کریم در سراسر کشور تحت یک مدیریت واحد، با ادغام تمامی واحدهای دولتی که فعالیت‌های قرآن دارند (در مورد دستگاه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری با اذن معظم‌له) و تمرکز اعتبارات آنها، این سازمان زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود.
اساسنامه این سازمان توسط شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی تهیه و پس از تصویب در هیئت وزیران جهت طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.
در مقدمه توجیهی این طرح آمده است: گسترش فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم جهت دستیابی به جامعه‌ای مستمسک به قرآن و عترت و برخوردارانه از ایمان و عمل صالح عامل مؤثر در ارتقای هویت اسلامی ـ انقلابی کشور ایران می‌باشد. تحقق این مهم در گرو عزم و اراده ملی تمامی ارگان‌های فعال در این حوزه بوده و ضروری است همه فعالیت‌های قرآنی در یک مجموعه منسجم و هماهنگ تحت یک مدیریت واحد ادامه پیدا کند.
همچنین در این مقدمه تصریح شده است: در حال حاضر فعالیت‌ها و مدیریت‌های حوزه قرآنی کشور پراکنده بوده و دستگاه‌های متعددی از حمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش به انحاء مختلف در زمینه سیاستگذاری و اجرای فعالیت‌های قرآنی فعال هستند.
این طرح معتقد است این پراکندگی منجر به انجام فعالیت‌های موازی و تکراری شده است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
س
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۵:۳۸
0
0
با وجود سازمان دارالقران الکریم
این دیگر چـــــــــــــــه سازمانی است .؟
تا کی موازی کاری ؟
captcha