اولین تابلوی عاشورایی با تکنیک کاشی شکسته رونمایی می‌شود
کد خبر: 3379623
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
با موضوع عصر عاشورا؛

اولین تابلوی عاشورایی با تکنیک کاشی شکسته رونمایی می‌شود

گروه اجتماعی: اولین تابلوی عاشورایی با تکنیک کاشی شکسته که به‌همت مؤسسه فرهنگی، هنری فرهنگ عاشورای دزفول با موضوع عصر عاشورا ساخته شده است، به‌مناسبت آغاز دهه محرم در دزفول رونمایی می‌شود.

عبدالکریم خاضعی‌نیا، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورای دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: به مناسبت ماه محرم و فرارسیدن سالروز شهادت سیدالشهدا(ع)، این مؤسسه به مدت ده شب، نمایشگاهی در سالن کوثر دزفول برگزار خواهد کرد.

وی اعلام کرد: سخنرانی محمدرضا سنگری به مدت 10 شب، اجرای سرود و نمایش، عرضه تولیدات مؤسسه از قبیل لوح‌های فشرده، کتب و جزوات برنامه‌هایی است که در این ده شب پیش‌بینی شده است.

خاضعی​‌نیا ادامه داد: در روز اول این نمایشگاه که همزمان با شامگاه پنج​شنبه 23 مهر خواهد بود، اولین تابلوی عاشورایی با تکنیک کاشی شکسته با حضور هنرمندان رونمایی می‌شود. این تابلو اولین اثری آیینی است با استفاده از این تکنیک توسط هنرمندان مؤسسه ساخته شده است.

به گفته مدیر مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورای دزفول، موضوع اثر عصر عاشورا است که در ابعاد 2 متر در 3 متر ساخته شده است. ایده اولیه ساخت این اثر عاشورایی از سال گذشته شکل گرفت و تعدادی از هنرمندان مؤسسه به مدت حدود 8 ماه روی این اثر کار کردند.

وی یادآور شد: کاشی شکسته یک تکنیک بسیار قدیمی است که چند سالی است در کشور احیا شده و نمونه‌های آن را روی دیوارها در سطح شهر و زیرگذرها دیده می‌​شود. این اثر با راهنمایی اساتید مختلف نخست در ابعاد کوچک و سپس در اندازه واقعی ساخته شد. کاشی‌ها با رنگ‌های مختلف تهیه و روی نئوپان نصب شد.

خاضعی​‌نیا با اشاره به عرضه آثار پژوهشی مؤسسه در این نمایشگاه اظهار کرد: در بخش کتب و جزوات، سخنرانی​های دکتر سنگری، عاشورانگاران 1 تا 5، آیینه‌​داران آفتاب، ماه در آب، روایت عطش و آتش و ناله‌​های امام حسین(ع) عرضه خواهد شد. علاوه بر این، چاپ و توزیع گاهنامه «روز دهم» و فصلنامه کودک «روز دهم» از دیگر اقدامات مؤسسه در ایام ماه محرم خواهد بود.

captcha