عربستان پاسخ‌گوی خون صدها مسلمان باشد
کد خبر: 3381836
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
دری:

عربستان پاسخ‌گوی خون صدها مسلمان باشد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در امور اهل‌ سنت استان هرمزگان با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید با حفظ وحدت در مقابل سیاست‌های دشمن‌ شادکن عربستان عکس‌العمل نشان بدهند، بیان کرد: عربستان به جای فرافکنی و تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی پاسخ‌گوی خون صدها مسلمان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دری، معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، با اشاره به سیاست‌های تنش‌زای عربستان سعودی در منطقه تصریح کرد: عربستان باید خطاهای خود را در اجرای مراسم حج امسال بپذیرد و از کشورهای اسلامی معذرت‌خواهی کند.

وی با اشاره به شهادت بیش از هزار نفر در کنگره عظیم حج سال جاری تصریح کرد: عربستان به حدی نالایق و ناتوان است که با هزینه‌های میلیاردی هم نتوانست سلامتی جان حاجیان را فراهم کند.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در امور اهل‌ سنت استان هرمزگان کارشکنی سعودی‌ها در ارسال بدن‌های مطهر حاجیان را ناشی از موذی‌گری عربستان دانست و افزود: حکومت سعودی چهره ملایم و ظاهری خود را از دست داده است و به‌سوی اضمحلال قدم برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی قطعاً از خون جان‌باختگان خود دست برنمی‌دارد، گفت: رویکرد قاطع جمهوری اسلامی در قبال فاجعه منا یک امر ضروری و طبیعی است و جای تعجب دارد که سردمداران سایر کشورها، در مواجه با کشته شدن هم‌وطنانشان عکس‌العمل قاطع نمی‌گیرند.

دری با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید با حفظ وحدت در مقابل سیاست‌های دشمن‌ شاد‌کن عربستان عکس‌العمل نشان بدهند، بیان کرد: عربستان به جای فرافکنی و تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی پاسخگوی خون صدها مسلمان باشد.

captcha