«جذب جاسوس»؛ هدف اسرائیل از برگزاری مسابقات قرآن و حدیث نبوی
کد خبر: 3382664
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
یک رسانه مصری عنوان کرد:

«جذب جاسوس»؛ هدف اسرائیل از برگزاری مسابقات قرآن و حدیث نبوی

گروه بین‌الملل: یک رسانه خبری مصری تأکید کرد که جذب جاسوس جدید برای ارگان‌ها و نهاد‌های امنیتی، هدف اصلی اسرائیل از برپایی نخستین دوره مسابقه قرآن و حدیث نبوی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پایگاه خبری «الیوم السابع» با اشاره به تصمیم رادیو عرب‌زبان «صدای اسرائیل» برای برگزاری مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات «شناخت قرآن، حدیث نبوی، دین و تاریخ اسلام و تمدن عربی»، هدف اصلی رژیم صهیونیستی از برپایی این مسابقات را جذب جاسوس جدید برای ارگان‌های امنیتی از میان اسلام‌گرایان و عرب‌های ساکن در خط سبز که به آن‌ها «عرب داخل» یا «عرب 48» اطلاق می‌شود، اعلام کرد.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند: این مسابقات که برای نخستین بار از زمان تأسیس رژیم جعلی و نامشروع صهیونیست برگزار می‌شود، گامی در جهت جذب جاسوس از میان فلسطینیان ساکن در منطقه خط سبز است.
بر اساس اطلاعیه رادیو عرب‌زبان «صدای اسرائیل»، مرحله نهایی این مسابقات قرآنی قرار است، فردا، 16 مهرماه، در مسجد «الجزار» شهر «عکا» که از قدیمی‌ترین شهرهای تاریخی فلسطین است، برگزار شود. شهر تاریخی «عکا» پس از اشغال فلسطین جزء اسرائیل قرار گرفت.
این رادیو مدعی شد که رؤسای شوراهای محلی، شخصیت‌های دینی و آموزشی در این مسابقات حضور دارند.
«شیخ زیاد أبو مخ» ریاست کمیته داوران این مسابقات را برعهده دارد و «شیخ محمود العمری» و «شیخ إیهاب شریف» از اعضای کمیته داوران این مسابقات هستند.
لازم به ذکر است، رادیو عرب‌زبان صدای اسرائیل مسابقات «شناخت قرآن، حدیث نبوی، دین و تاریخ اسلام و تمدن عربی» را با همکاری وزارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی و بخش مذاهب و فرقه‌های وزارت (کشور) اسرائیل برگزار می‌کند.
این رادیو مدعی است که برگزارکنندگان این مسابقه قرآنی منحصربه فرد، تأکید کرده‌اند که هدف از برپایی این مسابقات، بیداری روح معرفت و آگاهی و ارتباط با تمدن عربی اصیل و تاریخ اسلامی در میان متسابقین است.
در این مسابقات که در مرحله فینال برگزار خواهد شد، 4 متسابق راه‌یافته به این مرحله با هم رقابت می‌کنند. این متسابقین پیش از این در دوره‌های مقدماتی مسابقات که ماه مبارک رمضان برگزار شد،  حائز رتبه‌های برتر شده بودند.
رادیو عرب‌زبان صدای اسرائیل، «لمی علی خلایله»، «صفا محمود خلایله»، «فیحا نهاد زرعینی» و «علی احمد» را چهار نفر راه‌یافته به مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات «شناخت قرآن، حدیث نبوی، دین و تاریخ اسلام و تمدن عربی» عنوان کرد.

captcha