سومین دوره مرحله منطقه‎ای مسابقات قرآن کریم ‎قوه قضائیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3382934
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

سومین دوره مرحله منطقه‎ای مسابقات قرآن کریم ‎قوه قضائیه برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: سومین دوره از مرحله منطقه‎ای مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه، در نیمه دوم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

خاکزاد رئیس اداره ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی معاونت فرهنگی قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: سومین دوره ازمسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستان (مقدماتی) در خردادماه برگزار شد و پس از معرفی افراد واجد شرایط شهرستان‌ها، مسابقات استانی در شهریور ماه برگزار و هم اکنون، مسابقات در مرحله منطقه‌ای  قرارگرفته است که در نیمه دوم مهرماه در 5 منطقه برپا خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی مسابقات سراسری مرحله کشوری قرآن کریم، در اسفند ماه سال جاری، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های درک مفاهیم و تفسیر، قرائت (ویژه آقایان)، ترتیل و حفظ 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، کل قرآن کریم برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

خاکزاد با بیان این که امسال با تغییری در روند برپایی مسابقات نسبت به سال گذشته روبرو هستیم، افزود: در سال‌های گذشته، مسابقات قرآن کریم درسطح کارکنان برگزار شده بود که در سال جاری، خانواده‌ها به همراه کارکنان و فرزندان در دو رده بانوان و آقایان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی در ادامه تصریح کرد: مسابقات قرآن کریم، برای سطح فرزندان علاوه بررشته‌های اعلام شده، رشته حفظ 2 جزء، قرآن کریم نیز در نظرگرفته شده است و همچنین در رشته درک مفاهیم و تفسیر، کتاب «قرآن در خانه» به منظور مطالعه خانواده‌ها و شرکت در مسابقه مشخص شده است.

رئیس اداره ترویج  فرهنگ و ارزش‌های اسلامی معاونت فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: برگزیدگان در مرحله منطقه‌ای، به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه راه یافته و در زمان مشخص در این مرحله شرکت می‌کنند.

captcha