هزینه اعزام به عتبات طی ماه محرم تغییر نمی‌کند/ افزایش کاروان‌های اعزامی
کد خبر: 3382970
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
نظافتی خبر داد:

هزینه اعزام به عتبات طی ماه محرم تغییر نمی‌کند/ افزایش کاروان‌های اعزامی

گروه جامعه: معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: قیمت اعزام به عتبات عالیات با فرارسیدین ماه محرم تغییر نخواهد کرد.

محسن نظافتی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به نردیک شدن به ماه محرم در خصوص اعزام‌ها به عتبات عالیات، گفت: با افزایش درخواست مردم برای حضور در عتبات عالیات مواجه هستیم.

وی اعلام کرد: در حال حاضر روزانه 15 کاروان بیشتر از روزهای معمول زائر به عتبات عالیات اعزام می‌شود و اگر تقاضا همچنان ادامه داشته باشد، بر تعداد کاروان‌ها باز هم افزوده خواهد شد.

نظافتی از عدم تفاوت قیمت‌های اعزام به عتبات عالیات خبر داد و گفت: قیمت‌ها با روزهای قبل تغییری نکرده و سفرهای زمینی از 800 هزار تومان تا یک میلیون و 50 هزار تومان و سفرهایی از یک میلیون و 150 هزار تومان تا یک میلیون و 550 هزار تومان قیمت‌ دارند.

وی از اعزام روزانه 2000 نفر به عتبات عالیات خبر داد و گفت: طی محرم این تعداد به دو هزار و 500 نفر خواهد رسید که نسبت به سال قبل تعداد اعزام‌ها بیشتر شده است. به ویژه اینکه شرایط امنیتی عراق نیز نسبت به سال گذشته بسیار بهبود یافته است.

معاون عتبات عالیات در ادامه تصریح کرد: سفر به سامرا همچنان جزو برنامه‌های کاروان‌های ایرانی نیست.

وی به بازدید خود از محل‌هایی که برای اسکان زائران طی پیاده‌روی اربعین در عراق درنظر گرفته شده است نیز اشاره و اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌ها و امکاناتی که در حال فراهم شدن است، نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است. البته این امکانات بین همه کشورها تقسیم خواهد شد.

captcha