مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در جمهوری چک افتتاح شد
کد خبر: 3383469
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در جمهوری چک افتتاح شد

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی اهل بیت (ع) با حضور نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در اروپا در شهر «برنو»(دومین شهر بزرگ جمهوری چک) افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «iraaqi.com»، علامه سید مرتضی کشمیری، نماینده آیت‌الله سیستانی در اروپا ضمن سخنانی در افتتاح این مرکز گفت: تأسیس مراکز اسلامی در کشورهای که این دین مهجور واقع شده است، موجب آرامش دل‎های مسلمانان است.
وی با اشاره به اهمیت افتتاح این مرکز گفت: هدف از ساخت این مرکز، جمع عراقی‌های مقیم اروپا  و‌ حفاظت از هویت دینی  و فرهنگی شیعیان است.
کشمیری تصریح کرد: مرکز اهل بیت (ع) بخشی از مؤسسه امام علی (ع) در لندن و تحت اشراف حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی است.
وی اظهار داشت: برپایی نماز جماعت، نماز جمعه، برپایی مراسم‌های مذهبی، تربیت امت اسلامی، حفظ عقاید و شعایر اسلامی در کشورهای خارجی بخشی از اهداف تأسیس مرکز اسلامی اهل بیت (ع) در جمهوری چک است.
در این مراسم شخصیت‎هایی از کشورهای مختلف مانند سفیر عراق در جمهور چک، کارمندان سفارتخانه‎های کشورهای عربی و اسلامی، استادان و اندیشمندان جهان اسلام نیز حضور داشتند.
همچنین، «ولید حمید شلتاغ»، معاون سفیر عراق نیز در این مراسم ضمن تبریک افتتاح این مرکز گفت: مردم نیازمند یک سخنرانی میانه‌رو هستند تا صفوف مسلمانان را متحد کند و پراکندگی و گسستگی مسلمانان را از بین ببرد.
قرائت قرآن، سخنرانی «حاج عبدالرحمان حمود»، رئیس مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در جمهوری چک، «منیب الروای»، رئیس اتحادیه اسلامی در جمهوری چک و برپایی نماز جماعت بخشی از برنامه افتتاحیه این مرکز بود.

captcha