آخرین وضعیت مفقودین قرآنی منا از زبان سرپرست کاروان + فیلم
کد خبر: 3383494
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

آخرین وضعیت مفقودین قرآنی منا از زبان سرپرست کاروان + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست کاروان قرآنی حج از جستجو برای یافتن مفقودین فاجعه منا در سردخانه‌های بیمارستان‌ها خبر داد.

صالح اطهری‌فرد، سرپرست کاروان قرآنی حج 94 در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به جزئیاتی از وقوع فاجعه منا گفت: بنده و دوستانم به عنوان شاهدان عینی این ماجرا با وجود اینکه در آن صحنه بودیم اما جای سؤال باقی است که چطور ممکن است جمعی که با سرعت بسیار آهسته‌ای در مسیر مستقیم حرکت می‌کنند اینطور با مظلومیت به شهادت برسند.
وی افزود: بنده به شخصه معتقدم اگر امدادرسانی به خوبی انجام می‌شد بسیاری از افرادی که در این فاجعه کشته شدند امروز زنده می‌ماندند اما امدادرسانی اصلاً خوب نبود.
اطهری‌فرد در مورد روزهای شناسایی گمشده‌های کاروان قرآنی گفت: واقعاً این لحظات قابل گفتن نیست؛ بنده سابقه رفتن به سردخانه و روبروشدن با جسد را نداشتم؛ آن هم اجسادی که به خاطر نگه‌داری نامناسب شکل ظاهری‌شان تغییر کرده بود و شناسایی‌شان خیلی سخت و مشکل بود.


وی افزود: چند روز در بیمارستان‌ها به فرض اینکه این افراد جزو مصدومان هستند، به دنبال آنها بودیم؛ البته سعودی‌ها اجازه ورود نمی‌دادند اما سعی کردیم بیمارستان‌ها را بررسی کنیم؛ ورود به سردخانه‌ها هم سخت بود.
اطهری‌فرد در مورد پیگیری برای شناسایی دو تن از مفقودان کاروان قرآنی گفت: تا دیروز خبری از آنها نبود و باید مجدداً تماس بگیرم.
وی با بیان اینکه روند شناسایی اجساد کند شده است، اظهار کرد: مسئولان در حال بررسی سردخانه‌های بیمارستان‌ها هستند؛ پیش از این سردخانه‌های بزرگ را می‌گشتند و حالا به سردخانه‌های بیمارستان‌ها سر می‌زنند البته در این رابطه با محدودیت‌هایی نیز مواجه هستند.
اطهری‌فرد تصریح کرد: هنوز عربستان بر روی 700 کشته تبلیغ می‌کند در حالی‌که بیش از 5 هزار نفر در این فاجعه جان‌باخته‌اند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۹:۱۶
0
0
ایشون معلم قرآن ما هستن تو مدرسه باهنر 3 کرج
captcha