اهمیت فرزندآوری و افزایش جمعیت در اسلام بررسی شود
کد خبر: 3384835
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

اهمیت فرزندآوری و افزایش جمعیت در اسلام بررسی شود

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام حسینی، روانشناس کودک با تأکید بر بررسی اهمیت فرزندآوری و افزایش جمعیت گفت: کاهش جمعیت جامعه را دچار لطمه‌های جبران‌ناپذیری می‌کند.


حجت‌الاسلام سید‌علی حسینی، روانشناس کودک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، در رابطه با افزایش اولاد و روزی گفت: خانواده‌هایی که به یک یا دو فرزند اکتفا می‌کنند این کم بودن فرزندان تأثیرات سوء اجتناب‌ناپذیری بر جامعه داشته و حتی در شرایطی جامعه را دچار لطمه‌های جبران ناپذیری می‌کند.



وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها کم فرزندی خود را به گردن مشکلات مالی و پر هزینه بودن می‌اندازند، ادامه داد: خداوند در قرآن به صراحت می‌فرماید: «وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِیَّاکُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ کانَ خِطْأً کَبِیراً: فرزندان خود را از بیم تنگدستى نکشید، این ما هستیم که آنان و شما را روزى می‌‏دهیم».



این روانشناس کودک افزود: زمان رسول اکرم(ص) که در شعب ابی‌طالب بودند پیامبر اصحابشان را از داشتن فرزند منع نکردند چراکه روزی فرزندان و حتی دیگر افراد یک خانواده را خداوند فراهم می‌کند.



حسینی با بیان اینکه امروزه بسیاری از خانواده‌ها ندای فرزند کمتر و زندگی بهتر را سر‌می‌دهند باید بدانند که این یک تفکر یهودی که به خانواده‌های ما القاء شده که با سیاست‌های مختلف در زندگی ما وارد می‌شوند.



این روانشناس کودک با تأکید بر اینکه داشتن فرزند زیاد یک همت جمعی را می‌طلبد، عنوان کرد: ایام محرم و صفر بهترین زمان برای رواج این فرهنگ است چراکه مردم هنوز از دین و منبر دور نشده‌اند.



حسینی تصریح کرد: امروز ذهن زنان جامعه به سمتی کشیده شده است که بیگانگان آن را القاء کرده‌اند و بنابراین باید تفکر زنان جامعه‌مان را خوب کنیم.



وی با بیان اینکه فرزندان نه تنها مانعی برای پیشرفت نیستند بلکه کمک هستند، گفت: خانواده‌هایی که دارای یک فرزند هستند باعث بروز مشکلاتی برای فرزندشان می‌شوند چراکه از لحاظ روانشانسی کودکانی که در خانواده‌های پر جمعیت هستند از خلاقیت بیشتری برخورددار هستند.



این روانشناس کودک یادآور شد: خانواده‌ها برای ترس از هزینه‌های مالی نباید از فرزند‌دار شدن جلوگیری کنند چراکه روزی به دست خداوند است.

captcha