زمان و مکان برگزاری جلسات تخصصی قرآن کریم در اهواز
کد خبر: 3385063
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

زمان و مکان برگزاری جلسات تخصصی قرآن کریم در اهواز

کانون خبرنگاران نبأ: جلسات تخصصی تلاوت قرآن کریم در شهر اهواز به صورت روزانه پذیرای خیل جوانان و علاقه‌مندان به این هنر آسمانی است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، پیشینه تلاوت حرفه‌ای قرآن کریم در کشورمان به بیش از 50 سال می‌رسد اما منبع اصلی آشنایی خیلی از قاریان بین‌المللی ایران با فن و هنر تلاوت قرآن کریم همانند کشور مصر نیست، زیرا قاریان برجسته مصری در محل‌هایی به نام (کُتاب) به معنی مکتب‌خانه رشد می‌کنند.

جلسات تخصصی تلاوت قرآن کریم در کشور در واقع به مثابه مکتب خانه‌های مصری است که بسیاری از قاریان بین‌المللی کشورمان در این جلسات پرورش یافته‌اند و مراتب و درجات عالی در تلاوت قران کریم را طی کرده‌اند.

در این بین جلسات تخصصی تلاوت قرآن کریم در شهر اهواز به عنوان یکی از قطب‌های قرآنی کشور که در آن قاریان، حافظان، مبتهلان و گروه‌های ممتاز همخوانی و مدیحه‌سرایی ممتازی به جامعه قرآنی کشور معرفی شده است به صورت روزانه پذیرای خیل جوانان و علاقه‌مندان به این هنر آسمانی است.

روزهای شنبه هر هفته اگر سری به حسینیه امام رضا‌(ع) واقع در خیابان یکم منطقه کیانپارس اهواز بزنید جوانان علاقه‌مندی را مشاهده خواهید کرد که پای رحل قرآن نشسته‌اند و به طنین روحبخش آیات الهی گوش می‌دهند.

این جلسه قرآنی بعد از نماز مغرب و عشاء با محوریت صوت و لحن و با مدیریت استاد حسین محمدی از قاریان ممتاز اهوازی برگزار می‌شود و در آن مبانی صوت و لحن در تلاوت قرآن کریم آموزش داده می‌شود همچنین شرکت‌کنندگان در این جلسه قرآنی برای تلاوت قرآن باید آیاتی که از قبل مشخص شده است را از حفظ بخوانند.

منطقه لشکرآباد اهواز نیز روزهای یکشنبه و بعد از نماز مغرب و عشاء میزبان علاقمندان به هنر تلاوت قرآن کریم در مسجد جامع این منطقه است. جلسه تخصصی تلاوت قرآن کریم با محوریت تجوید و با مدیریت استاد سید حسن شوکی از پیشکسوتان قرآنی استان خوزستان در این منطقه برگزار می‌شود.

اما اگرعلاقه‌مند هستید که روزهای دوشنبه و بعد از نماز مغرب و عشاء در جلسه تلاوت قرآن کریم شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به حسینیه امام رضا(ع) در خیابان یکم کیانپارس اهواز سری بزنید. جلسه تلاوت قرآن کریم با محوریت صوت و لحن و با مدیریت احمدرضا درخشان از پیشکسوتان قرآنی استان خوزستان روزهای دوشنبه هر هفته در این مکان دایر است.

قاریانی که دوست دارند مباحث تجویدی را دنبال کنند، می‌توانند روزهای سه‌شنبه هر هفته و بعد از نماز مغرب و عشاء سری به کانون جهان آراء واقع در پیچ استادیوم اهواز بزنند. روزهای         سه‌شنبه هر هفته جلسه هنر تلاوت قرآن کریم با مدیریت استاد ناجی حیدری، از پیشکسوتان قرآنی استان خوزستان و نفر اول مسابقات قرآن کریم کشور در رشته ترتیل در این مکان دایر است.

روزهای چهارشنبه هر هفته، اهواز شاهد مهمترین و متفاوترین جلسه تخصصی هنر تلاوت قرآن کریم است که خیلی از قاریان برجسته سایر استان‌ها نیز علاقه‌مند به حضور در این جلسه هستند.

در این جلسه که بعد از نماز مغرب و عشاء و در مسجد قبای منطقه گیت بوستان اهواز برگزار می‌شود، استاد مهدی دغاغله از داوران و اساتید بین‌المللی قرآن کشورمان مطالب تخصصی مربوط به صوت و لحن را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهد.

پنج شنبه هر هفته نیز در منطقه بوستان اهواز جلسه تخصصی تلاوت قران کریم با محوریت تجوید برگزار می‌شود. این جلسه تخصصی  با مدیریت استاد قاسم بستانی بعد از نماز مغرب و عشاء و در خیابان قریشی کوی بوستان برگزار می‌شود.

اختتامیه جلسات هفتگی تلاوت قرآن کریم در اهواز نیز روز جمعه و در حسینیه امام رضا(ع) واقع در منطقه کیانپارس اهواز است. این جلسه با مدیریت مشرک استاد احمدرضا درخشان و یکی از اساتید شهراهواز به عنوان استاد مدعو برگزار می‌شود و مباحث مختلف مربوط به هنر تلاوت قران کریم در آن مطرح می‌شود.

captcha