تربیت 100 حافظ قرآن در زندان‌های لرستان/طرح «نیایش‌گه نور» اجرا می‎شود
کد خبر: 3386646
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
محمدی خبرداد:

تربیت 100 حافظ قرآن در زندان‌های لرستان/طرح «نیایش‌گه نور» اجرا می‎شود

گروهفعالیت‌های قرآنی: مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به اجرای طرح «نیایشگاه نور» در زندان‌های لرستان، گفت: اداره کل زندان‌های لرستان تاکنون موفق به تربیت 100 حافظ قرآن از یک جزء تا 20 جزء شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدعلی محمدی، مدیرکل اداره کل زندان‌های استان لرستان، شنبه، 25 مهرماه جاری در دیدار معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور، گفت: آنچه امروز در جامعه بیش از هر چیز رخ نشان می‌دهد آموزش و توسعه فرهنگ و عمیق کردن فرهنگ به‌ویژه در حکومت اسلامی به رنگ دین است.
وی ادامه داد: نفوذ در قوی‌ترین سخت‌افزارها شاید راحت‌تر از نرم‌افزارها باشد بنابراین نفوذ کردن در ذهن افراد و تغییر اندیشه آن‌ها کاری بس دشوارتر از تغییر ظاهر آن‌هاست.
محمدی با اشاره به این‌که رسالت پیامبر اکرم(ص) این بود که اخلاق و رفتار افراد را تغییر دهد، ادامه داد: تمام هم و غم او تغییر دادن فکر و رفتار افراد بود و در این راه نیز گاهی از ضرب شمشیر امام علی(ع) استفاده می‌کرد.
مدیرکل اداره‌کل زندان‌های استان لرستان با اشاره به این‌که ما در زندان‌های خود برنامه‌های متنوع و متعددی برای اجرا داریم، اظهار کرد: اداره کل زندان‌ها در حوزه اشتغال‌زایی و هنر کارهای خوبی را انجام داده است.

نماز و قرآن محور فعالیت‌های فرهنگی سازمان زندان‌هاست

وی با اشاره به این‌که در کنار مسئولیت امنیتی رسالت تغییر رفتار در حوزه فرهنگی نیز مهم است، عنوان کرد: نماز و قرآن محور فعالیت‌های فرهنگی سازمان زندان‌هاست.
محمدی با اشاره به این‌که در زندان نماز به‌عنوان مهم‌ترین عامل آرامش انسان در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: فعالیت جمعی برای اجتماع‌پذیری زندانیان از اهمیت‌های این امر در زندان است. 
مدیرکل اداره کل زندان‌های لرستان ادامه داد: صحیح‌خوانی نماز، اطلاع‌رسانی در رابطه با آثار نماز، توسعه نمازخانه‌ها، جلب مشارکت مراکز فرهنگی قرآنی و بهره‌گیری از مددجویان تحصیل‌کرده از سیاست‌های این سازمان در اجرای نماز در زندان هاست.
وی افزود: ساخت مسجد سیدالشهدا با مشارکت زندانیان و کارمندان زندان دورود با مساحت 150 متر مربع، اجرای طرح «نیایش‌گه نور» در زندان‌ها و طراحی 250 قفسه در 250 اتاق از زندان‌های استان که در این قفسه‌ها اقلامی مانند سجاده، مهر، قرآن، مفاتیح، نهج‌البلاغه و ادعیه مورد نیاز گذاشته شده است، از برنامه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز اداره کل زندان‌های استان لرستان است.

فعالیت 129 روحانی در زندان‌های استان لرستان

محمدی با اشاره به فعالیت 129 روحانی در زندان‌های استان لرستان، ادامه داد: تاکنون سه هزار جلد کتاب دعا و پنج هزار بسته نماز شامل مهر و سجاده و تسبیح بین زندانیان توزیع شده است.
مدیرکل اداره کل زندان‌های استان لرستان افزود: طبق تفاهم نامه‌ای که با اداره کل اوقاف و امور خیریه بسته شد، ماه رمضان از قاریان برجسته مصری در زندان مرکزی خرم‌آباد استفاده کردیم و همچنین به‌عنوان اولین استان برنامه اعتکاف را در مسجدی خارج از زندان انجام دادیم.
وی با اشاره به اعزام 150 نفر از زندانیان که در مسابقات فرهنگی رتبه آورده‌اند، در قالب چهار کاروان به مشهد مقدس، عنوان کرد: اداره کل زندان‌های لرستان تاکنون موفق به تربیت 100 حافظ قرآن از یک جزء تا 20 جزء شده است و همچنین در تمام زندان‌ها برنامه کتابت قرآن کریم انجام شده است که در برنامه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان از ان رونمایی شد.
محمدی عنوان کرد: زندان‌های لرستان به 2000 عدد سجاده و 1200 جلد کتاب مفاتیح و قرآن نیاز دارد.

captcha