ارائه گزارشی از فعالیت‌های مهد قرآن اصفهان
کد خبر: 3391135
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

ارائه گزارشی از فعالیت‌های مهد قرآن اصفهان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مهد قرآن استان اصفهان ‌عملکرد قرآنی خود را طی چند روز گذشته در قالب گزارشی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش و مسابقه قرآنی سالیانه فولاد مبارکه، امسال همراه با دو همایش بزرگ قرآنی ویژه بزرگسالان و خردسالان بود. این دو همایش با همکاری مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان برگزار شد.

در این برنامه‌ها از وجود کارشناسان‌ فعال در امر تربیت کودک، روحانیون مسلط به آموزش خردسالان، قاریان بین‌المللی و استانی‌، گروه‌های جمع‌خوانی، تواشیح و سخنرانان متبحر استفاده شده به نحوی که رضایت شرکت‌کنندگان و مسئولان شرکت فولاد مبارکه را همراه داشت.

گفتنی است؛ شرکت فولا مبارکه امسال نیز بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن را برگزار کرد.

برگزاری اولین جلسه کمیته کودک استان اصفهان

اولین جلسه کمیته کودک استان اصفهان در سال 94 با حضور اعضا رسمی جلسه و مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن کریم اصفهان در استانداری اصفهان برگزار شد.

در این جلسه حاضران گزارشی از فعالیت‌های خود ویژه خردسالان را بیان کرده و درخصوص برگزاری هفته جهانی کودک همفکری‌های لازم انجام شد.

در این جلسه حسین خاکساری‌هرندی، مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن کریم اصفهان بر گسترش آموزش‌های دینی و قرآنی ویژه خردسالان و دقت لازم در انتقال مفاهیم دینی و نقش مهدهای قرآنی در این خصوص توضیحات لازم را ارائه  کرد.

گفتنی است؛ مسئولیت بخش دبیری کمیته کودک استان اصفهان، برعهده کانون پرورش فکری کودکان است.

برگزاری جلسه برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی مدیران مؤسسات قرآنی اصفهان ‌

با حضور مسئولان قرآنی ادار‌ه‌کل ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی و مجمع خیران قرآنی و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان اصفهان، جلسه برنامه‌ریزی در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مدیران موسسات قرآنی اصفهان برپا شد.

در این جلسه مقرر شد طرح آموزشی این دوره‌ها تهیه و در جلسه آینده شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان مطرح شود.

‌خاکساری‌هرندی، مدیرعامل اتحادیه حضور مدیران مؤسسات در این دوره‌ها و ارائه گواهینامه به مدیران را مورد تأکید قرار داد.

همکاری بیشتر اتحادیه مؤسسات قرآنی استان اصفهان و سازمان رفاهی ـ تفریحی شهرداری

در دیدار خاکساری‌هرندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان اصفهان و دبیر شورای آموزش اتحادیه با علی تبائی، مدیرعامل جدید سازمان رفاهی ـ تفریحی شهرداری اصفهان، راه‌های همکاری بیشتر مابین این دو مرکز بررسی شد، از جمله گسترش برنامه‌های قرآنی در فرهنگسراها‌، استفاده جامعه قرآنی از خدمات و تسهیلات فرهنگی رفاهی سازمان و حضور مشاوره‌ای و اجرایی اتحادیه در برنامه‌های قرآنی مورد تأکید قرار گرفت.

گفتنی است؛ علی تبائی جدیداً به این سمت منصوب شده و سوابق اجرایی‌، فرهنگی و قرآنی ایشان می‌تواند موجب گسترش همکاری‌ها شود.

انتخاب دبیر مجمع مؤسسات قرآنی اصفهان

در جلسه ماهیانه مجمع مؤسسات قرآنی اصفهان که با حضور اکثریت اعضا‌ و مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان اصفهان و به میزبانی مجمع خیران قرآن و عترت استان اصفهان برگزار شد، ضمن تشکر از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی، سلطانی مدیر مکتب‌القرآن اصفهان به‌عنوان دبیر جدید مجمع به‌مدت یک سال انتخاب شد.

همچنین مؤسسه مهرتابان به مدیریت ‌آقای تاجی به عضویت رسمی مجمع درآمد.

گفتنی است؛ این مجمع هرماه به‌صورت گردشی در یکی از مؤسسات عضو‌، برگزار می‌شود.

captcha