۲ رویداد قرآنی به نام استاد مولایی
کد خبر: 3391321
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
نگاهی به مهم‌ترین رویدادهای قرآنی هفته؛

۲ رویداد قرآنی به نام استاد مولایی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در هفته‌ای که گذشت دو رویداد قرآنی به نام مرحوم استاد مولایی و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره اکبرالقراء ایران اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزاری مراسم «ظهر دلنشین» به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم تقی داوودی، خادم قرآن کریم از رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که 26 مهرماه با اجرای حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی و جمعی از دوستان، نزدیکان و فرزندان مرحوم تقی داوودی و قاریان قرآن کریم در سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا برگزار شد.
دوستان و بستگان مرحوم تقی داوودی و تعدادی از قاریان ممتاز که در مراسم ظهر دلنشین مرحوم داوودی حضور داشته به بیان مطالبی درباره اهتمام مرحوم داوودی به شرکت در جلسات قرآن و تشویق قاریان پرداختند.

تجلیل از سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع 94
تجلیل از صالح اطهری‌فرد، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال 94 از دیگر رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این مراسم 26 مهرماه با حضور مسئولان شورای عالی قرآن، اساتید و قاریان قرآن کریم در محل شورای عالی قرآن برگزار شد.
در این مراسم که با حضور سید‌علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و محمد‌تقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن و اساتید و قاریان از جمله؛ حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی‌پور، رحیم خاکی، علی‌اکبر ملک‌شاهی، محمد‌رضا پور‌زرگری، سعید رحمانی، امین پویا، مسعود سیاح‌گرجی، حمید‌‌رضا احمدی‌وفا، مهدی عادلی و ... ‌برگزار شد از زحمات سرپرست کاروان قرآنی در برنامه‌ریزی و هماهنگی اجرای برنامه‌های قرآنی در موسم حج و همچنین پیگیری مجدانه وضعیت قرآنیان جانباخته در فاجعه منا، نیز مدیریت بحران روحیه به‌وجود آمده بین اعضای کاروان قرآنی در مکه مکرمه و پیگیری‌های ایشان پس از مراجعت به کشور تجلیل شد.

بازدید از کتابخانه مرحوم استاد مولایی
از دیگر رویدادهای قرآنی که در هفته جاری اتفاق افتاد بازدید سعید پورفرزیب، فرزند ارشد مرحوم استاد مولایی از کتابخانه استاد مولایی در شورای عالی قرآن بود که در این بازدید جمعی از مسئولان شورای عالی قرآن و اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور فرزند مرحوم استاد مولایی را همراهی کردند.
در مراسم بازگشایی کتابخانه استاد مولایی، تعدادی از قاریان ممتاز جمهوری اسلامی‌ ایران به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخته و ثواب تلاوت‌های خود را به روح مرحوم استاد مولایی هدیه کردند و در ادامه یاد و خاطره مرحوم استاد ابراهیم پورفرزیب(استاد مولایی) و تلاش‌هایی که ایشان در جهت تربیت جوانان قرآنی و جامعه قرآنی کشور داشتند گرامی داشته شد.
پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط تعدادی از قاریان ممتاز جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور و مسئولان شورای عالی قرآن به همراه فرزند مرحوم استاد مولایی در کتابخانه‌ای که به نام استاد مولایی در محل شورای عالی قرآن راه‌اندازی شده است حاضر شده و از نزدیک از این کتابخانه بازدید کردند.

افتتاح دارالقرآن «استاد ابراهیم پورفرزیب(مولایی)»
همچنین، مراسم افتتاح دارالقرآنی با نام «استاد ابراهیم پورفرزیب (مولایی)» از دیگر رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این دارالقرآن در منطقه 17 شهرداری تهران با حضور سعید پورفرزیب، فرزند مرحوم استاد مولایی فعالیت خود را آغاز کرد.
دارالقرآن استاد ابراهیم پورفرزیب(مولایی) بعد از مصوبه کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران و همزمان با اولین سالگرد درگذشت اکبرالقراء ایران در ناحیه یک دارالشهدای تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آغاز ثبت نام دوره‌های آموزشی مجازی سازمان دارالقرآن
با راه‌اندازی رسمی سامانه آموزش مجازی قرآن در سازمان دارالقرآن الکریم، ثبت‌ نام در دوره‌های آموزشی مجازی این سازمان از اوایل هفته جاری از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم آغاز شد
در نخستین دوره از آموزش‌های مجازی سازمان دارالقرآن الکریم، آموزش رشته‌های تجوید، مفاهیم، حفظ و آشنایی با مفردات قرآن کریم پیش‌بینی شده و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌های مجازی می‌توانند ثبت نام خود را از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم انجام دهند. ثبت نام در کلاس‌های مجازی آموزش قرآن تا سوم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
آغاز فعالیت ترم پاییزه مرکز آموزش‌های تخصصی سازمان دارالقرآن الکریم نیز از رویدادهای قرآنی هفته‌ جاری بود که با آغاز کلاس‌های ترم جدید آموزشی، روزهای دوشنبه هر هفته، کلاس‌های مرکز آموزش‌های تخصصی سازمان دارالقرآن الکریم ویژه بانوان و روزهای چهارشنبه هر هفته نیز ویژه آقایان خواهد بود.

تجلیل از 12 حافظ قرآن در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)
برگزاری مراسم تجلیل از 12 حافظ قرآن نیز از دیگر رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این مراسم به همت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)، دوشنبه، 27 مهر‌ماه در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.
در این مراسم که با حضور آیت‌الله ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی قرآن و سخنرانی مسئولان حاضر در مراسم از 12 حافظ قرآن که حفظ خود را در مرکز آموزش حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به پایان رسانده‌اند تجلیل شد.

captcha