نمایش نسخ قرآن منحصر به فرد در جشنواره بین‌المللی مالزی
کد خبر: 3393650
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

نمایش نسخ قرآن منحصر به فرد در جشنواره بین‌المللی مالزی

گروه بین‌الملل: جشنواره بین‌المللی «فرهنگ و هنر اسلامی» مالزی با هدف معرفی گنجینه‌های جهان اسلام، ۷ تا ۱۰ آبان در شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی، برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Malaysian Insider»، این جشنواره شامل مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های خوشنویسی اسلامی، عکاسی، پوشاک اسلامی و نمایش قرآن‌هایی از سراسر جهان خواهد بود.

همچنین مجموعه‌ای از نسخ دست‌نویس و دست‌ساز قرآن کریم در نمایشگاه «مصحف قرآن» این جشنواره ارائه خواهد شد که از مالزی و شبه‌جزیره مالایا جمع‌آوری شده‌اند و بعضی از آن‌ها قدمت زیادی دارند.

نمایشگاهی از عکس‌‌های نایاب مکه و مدینه در زمان امپراطوری عثمانی بخشی از این جشنواره است که با عنوان نمایشگاه حرمین از سوی مرکز تحقیقاتی فرهنگ، هنر و تاریخ اسلامی (ارسیکا) وابسته به سازمان همکاری اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسیکا همچنین 20 اثر خوشنویسی اسلامی از میان برگزیدگان مسابقات بین‌المللی خوشنویسی که از سوی این مرکز برگزار می‌شود را در این جشنواره به نمایش خواهد گذاشت.

در بخش مرکزی محل برگزاری این جشنواره، بازارچه‌ای نیز برپا خواهد شد که در آن تولیدات کشورهای اسلامی مانند ایران، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، کویت، الجزایر، اندونزی، تونس و مالزی به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاهی از جدیدترین طرح‌ها و تولیدات پوشاک اسلامی که در آن طراحانی از اندونزی، قزاقستان و قرقیزستان محصولات خود را ارائه خواهند کرد و نیز نمایشگاه‌های کتاب‌‌های اسلامی و خوشنویسی‌های اسلامی از دیگر بخش‌های این جشنواره خواهند بود.

جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر اسلامی در «پوتراجایا» در جنوب کوالالامپور برگزار خواهد شد.
 

captcha