اعتراض مسلمانان به «eBay» به خاطر فروش لباس اسلامی برای مراسم هالووین
کد خبر: 3393819
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

اعتراض مسلمانان به «eBay» به خاطر فروش لباس اسلامی برای مراسم هالووین

گروه بین‌الملل: اقدام فروشگاه اینترنتی «ای بِی» (eBay) آمریکا در آستانه جشن هالووین به فروش چادر و روبنده، با اعتراض مسلمانان مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Daily Star»، هالووین یکی از جشن‌های سنتی غربی‌ها است که مراسم آن در شب 31 اکتبر برگزار می‌شود و افراد با پوشیدن لباس‌های عجیب و غیرمرسوم و خنده‌آور، در میهمانی‌هایی که به این مناسبت برپا می‌شود، شرکت می‌کنند.

فیاض مغول، مدیر سازمان دیده‌بان اسلام‌هراسی (Tell MAMA) اعلام کرد: بسیاری از بانوان مسلمان از برقع استفاده نمی‌کنند، اما ارائه کردن برقع به عنوان لباس هالووین، اقلیتی را که از آن استفاده می‌کنند بیش از پیش هدف حمله قرار می‌دهد.

وی گفت: ما از «ای بی» خواستیم تا برای حفظ امنیت بانوان مسلمان، این لباس را از فهرست فروش لباس‌های هالووین بردارد.

سخنگوی «ای بی» در پاسخ به اعتراض مسلمانان اعلام کرد که آن‌ها قصد برانگیختن احساسات ضداسلامی را ندارند و بر اساس بازخوردهایی که از مردم دریافت می‌کنند، تغییراتی در فروش خود ارائه می‌دهند.

لباس «پسر بمب ساعتی» نیز از دیگر لباس‌های انتقاد برانگیزی است که امسال برای هالووین تولید شده است.

چندی پیش یک دانش‌آموز نوجوان آمریکایی ساعت دست‌سازی را به مدرسه برد، اما یکی از معلمان ساعت او را با بمب اشتباه گرفت و به مسئولان مدرسه گزارش داد و پلیس «احمد محمد» را با دستبند از مدرسه برد و او را بازداشت کرد.

بازداشت احمد واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و حتی باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا او را به کاخ سفید دعوت و از وی دلجویی کرد.

امسال همچنین یکی از خوانندگان بحث‌برانگیز آمریکایی نیز اعلام کرده که می‌خواهد در لباس یک تروریست در جشن هالووین شرکت کند، در حالی که لباس او لباس سنتی برخی کشورهای اسلامی است.

captcha