یونسکو صد و پنجاهمین سالگرد تولد محمد زکریای رازی را برگزار می‌کند
کد خبر: 3444123
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

یونسکو صد و پنجاهمین سالگرد تولد محمد زکریای رازی را برگزار می‌کند

گروه دانشگاه: بزرگداشت صد و پنجاهمین سالگرد تولد محمد زکریای رازی یکی از مصوبات کمیسیون اداری، مالی و برنامه یونسکو که در حاشیه سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو در پاریس برگزار شد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کمیسیون اداری، مالی و برنامه یونسکو در حاشیه سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو در پاریس برگزار شد که این جلسه مصوباتی داشت.

سعدالله نصیری قیداری، سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این جلسه گفت: ایران پیشنهادهایی در خصوص بزرگداشت هفتصدمین سالگرد تالیف کتاب گلشن راز توسط شیخ محمود شبستری، هزار و پنجاهمین سالگرد تولد سیدمرتضی علم‌الهدی، دانشمند شهیر و هزار و صد و پنجاهمین سالگرد تولد محمد زکریای رازی پزشک، شیمیدان و فیلسوف داشت که این پیشنهادها برای سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به تصویب رسید.

وی افزود: این پیشنهاد به همراه پنجاه پیشنهاد دیگر از کشورهای مختلف در صد و نود و ششمین و صد و نود و هفتمین نشست شورای اجرایی یونسکو نهایی شده و در دستور کار کنفرانس عمومی قرار گرفته است. این فهرست که به تصویب کمیسیون رسید در کنفرانس عمومی مطرح می‌شود.

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران بیان کرد: در این جلسه همچنین بودجه پانصد و بیست میلیون دلاری دو سال آینده و برنامه چهار ساله برای سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ یونسکو نیز به تصویب رسید.

captcha