فعالیت 8 خانه قرآن در بستان‌آباد/ قرآن، قانون اساسى اسلام است
کد خبر: 3446020
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
حجت‌الاسلام موثقی:

فعالیت 8 خانه قرآن در بستان‌آباد/ قرآن، قانون اساسى اسلام است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستان‌‎آباد با بیان اینکه 8 خانه قرآن در این شهرستان فعالیت می‎کنند، اظهار کرد: تاکنون فقط یک مؤسسه قرآنی در شهرستان راه‎اندازی شده است.

حجت‌الاسلام خانعلی موثقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستان‌‎آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی اظهار کرد: 8 خانه قرآن در این شهرستان فعالیت می‎کنند و تاکنون فقط یک مؤسسه قرآنی در شهرستان راه‎اندازی شده است؛ همچنین در نیم سال نخست سالجاری 625 قرآن‌‏آموز در خانه‏‌‎های قرآن آموزش دیده‌اند و با برنامه‎‏ریزی صورت‎‏گرفته تا پایان سال 94، حضور یک‌‏هزار و 200 قرآن‎آموز قابل پیش‎بینی است.

موثقی با اشاره به برنامه‏‎های اجرایی در مراکز قرآنی شهرستان بستان‎‏آباد یادآور شد: حفظ یک جزء از قرآن مجید، روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم درسطح 1 تا 3، صحیح‎خوانی و اجرای طرح بوستان و گلستان برای کودکان عمده‎‏ترین برنامه‎های اجرایی در مراکز قرآنی این شهرستان است.

وی تأکید کرد: قرآن، قانون اساسى اسلام است، لذا با قرائت و توجه به معانى عمیق آن مى‌توان به رفتار و چگونه زیستن خود شکل و رنگ و بوی الهی بخشید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستان‌‎آباد به مهمترین آثار حفظ قرآن اشاره کرد و افزود: مهم‎ترین اثر حفظ قرآن کریم درک بهتر آن است. حافظ به سبب تسلّط بر همه آیات، ارتباط آن‎ها را نیک در می‎یابد و در پرتو آن درکی بهتر و درست‎تَر از قرآن کریم به دست می‎آورد.

وی با اشاره به عمده مشکلات اداره دارالقرآن آن شهرستان گفت: عدم وجود امکانات اولیه نظیر رحل قرآن و کمبود اعتبار از مهم‏ترین مشکلات در اداره دارالقرآن بستان‏‎‏آباد است که برطرف شدن کمبودها و ایجاد جاذبه برای جوانان و نوجوانان می‎تواند راهکاری برای نمود بیشتر فعالیت‎های دارالقرآن تلقّی شود.

captcha