پخش موسیقی عرفانی ـ ایرانی؛ نیاز رادیو مجازی تونس
کد خبر: 3446749
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

پخش موسیقی عرفانی ـ ایرانی؛ نیاز رادیو مجازی تونس

شعب خارجی: مدیر شبکه رادیویی مجازی تونس با بیان این که ایران در زمینه نغمه‌های روحانی و معنوی بسیار غنی است، پخش موسیقی عرفانی _ ایرانی را نیاز این شبکه دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی کشورمان با ارسلان، مدیر شبکه رادیویی مجازی تونس دیدار و گفت‌وگو کرد.

همکاری برای پخش آثار ایرانی از این رادیو از محورهای گفت‌وگوی طرفین حاضر در این دیدار بود. 

در این دیدار که در رایزنی فرهنگی کشورمان صورت گرفت، ارسلان در سخنانی گفت: همانگونه که می‌دانید مردم تونس با فضای مجازی مانند فیس بوک بسیار آشنا هستند و یکی از عوامل سریع پیروزی انقلاب تونس دسترسی مردم به شبکه‌های مجازی است. در حال حاضر نیز مردم تونس به ویژه جوانان از رادیو و تلویزیون‌های مجازی بسیار استقبال می‌کنند.
 
وی افزود: مخاطب اصلی رادیوی مجازی تونس، جوانان هستند؛ بنابراین برنامه‌های فرهنگی و هنری خوبی برای استفاده آنان پخش می‌شود. برای نمونه یکی از برنامه‌های مورد استقبال جوانان نغمه‌های روحانی و معنوی است که ایران در این زمینه بسیار غنی است. ما خواستار حمایت ایران از این برنامه به ویژه اشعار مولانا، حافظ و شمس، هستیم و معتقدیم که پخش موسیقی عرفانی ـ ایرانی نیاز این شبکه رادیویی است.
 
وی در پایان سخنان خود از اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی کشورمان برای حضور در استودیوی این رسانه و انجام گفت‌وگو درباره جلوه‌های فرهنگی و هنری ایران، دعوت کرد و با بیان اینکه تاکنون سفیران و رایزنان فرهنگی کشور‌های بلژیک، هلند و سوئد در این برنامه‌ها شرکت کرده‌اند، گفت: این رادیو آمادگی پوشش خبری برنامه‌های فرهنگی ایران در تونس را دارد.
 
پس از آن اسدی‌موحد، در سخنانی اظهار کرد: توجه به امور فرهنگی جوانان از نیاز‌های مبرم جامعه بشری است و توجه دادن جوانان به فرهنگ و هنر می‌تواند عامل بازدارنده از مبتلا شدن آنان به مفاسد اجتماعی باشد.
 
وی افزود: رایزنی فرهنگی ایران آمادگی کامل دارد از نظر محتوایی از شبکه رادیویی مجازی تونس حمایت کند.

captcha