فعالیت‌های وزارت ارشاد باید منطبق بر احکام قرآن باشد
کد خبر: 3447468
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار وزیر ارشاد:

فعالیت‌های وزارت ارشاد باید منطبق بر احکام قرآن باشد

گروه حوزه‌های علمیه: آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، گفت: وزارت ارشاد باید همه همت خود را این قرار دهد که فعالیت‌های آن وزارت‌خانه، مطابق با اسلام و احکام قرآن باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) این مرجع تقلید امروز 21 آبان در دیدار علی جنتی وزیر ارشاد در توصیه‌هایی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کار فرهنگی بسیار مشکل و با اهمیت است و همه نهادهای کشور باید در این امر مهم و عظیم شرکت داشته باشند و هدف واقعی و نهایی هم باید این باشد که اصول و ارزش‌های اسلامی حفظ شود.

این مرجع تقلید با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: اگر فرهنگ و تربیت‌های زیر بنایی آن طوری که باید و شاید بر روی پایه صحیح و مستقیم بنا نشده باشد، جامعه مواجه با فساد و بی‌بند و باری می‌شود.

وی در بخش دیگری از بیانات خود ابراز داشت: بنده از شخص جنابعالی که در یک خانواده محترم روحانی بوده‌اید و سوابق خوبی داشته‌اید، توقع زیاد دارم و همچنین مردم هم متوقع هستند که شما با مدیریت و درایت صحیح ان‌شاء الله بتوانید فرهنگ سازنده و حیات‌بخش اسلام را در این فرصتی که نصیبتان شده در جامعه ترویج کنید.

آیت الله صافی در ادامه با اشاره به کتاب‌هایی که در کشور چاپ می‌شود، خاطرنشان کرد: کتاب‌ها باید توسط کارشناسان دینی و مذهبی نظارت شود، و کتاب‌هایی که بر خلاف اصول و مبانی اسلام هست منتشر نگردد.

وی بیان کرد: رشته‌های مختلفی که در وزارت ارشاد است از جمله ترویج قرآن و نشر و طبع کتاب‌های مذهبی، همه باید با نظارت صحیح جلو برود و شما هم که خودتان الحمدلله این مطالب را خوب متوجه می‌شوید، در تأیید و تشویق انسان‌های مخلص و مؤلفان متعهد اهتمام کنید.

این مرجع تقلید در پایان دیدار، ضمن دعا برای موفقیت وزیر ارشاد در نشر احکام و مبانی اسلام، اضافه کرد: کاری بکنید که همیشه امام زمان)عج) را خوشحال کنید و بدانید آن حضرت بر همه امور اشراف دارند و باید قلب مقدس ایشان را از کارهای خودمان خشنود کنیم. همچنین در ابتدای این دیدار، علی جنتی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این وزارت‌خانه ارائه داد.

captcha