استفاده از هنر در ترویج ارزش‌های دینی مؤثر است
کد خبر: 3449076
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

استفاده از هنر در ترویج ارزش‌های دینی مؤثر است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: استفاده از هنر در ترویج ارزش‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی همچون عفاف و حجاب بسیار موثر است و مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند که هیچ پیامی جز در قالب هنر ماندگار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حسین ستار، معاون فرهنگی دانشگاه کاشان امروز، 23 آبان در نشست هم‌اندیشی معاونت فرهنگی با مسئولین تشکل‌های اسلامی دانشگاه کاشان، با اشاره به ضرورت فضای نقد و آزاداندیشی در دانشگاه ها، اظهار کرد: شهید مطهری در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران علت رشد تمدن اسلامی را بازشدن فضای تحمل و آزاد فکری برای طرح نظر و علت نزول و ضعیف شدن جوامع اسلامی را از بین رفتن فضای تحمل می‌داند.
وی با بیان اینکه کرسی‌های آزاد‌اندیشی بر مبنای باز کردن فضا جهت طرح نظرات برپا شده است، افزود: آزادی باید همراه با قانون باشد، زیرا آزادی بدون قانون هرج و مرج است و باید توجه داشته باشیم که هدف از فعالیت‌های فرهنگی ارتقای فضای اخلاقی است.
معاون فرهنگی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه دانشجویان تنها برمبنای انگیزه‌های دینی و انسانی خود مشغول فعالیت های فرهنگی می‌شوند، افزود: این کار جدا از اینکه امتیاز ویژه ای برای آن‌ها ندارد، گاهی موجب زحمت و به سختی انداختن آن‌ها هم می شود از این رو باید قدردان فعالین فرهنگی دانشجویی بود.
ستار با بیان اینکه مبنای ما در کارهای فرهنگی قانون اساسی، فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری و نیز قوانین ابلاغی به دانشگاه در حیطه فعالیت‌های دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی باید ایجابی و درخور جامعه دانشگاهی و فضای فکری و علمی دانشگاه باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان هدف از برگزاری شورای فرهنگی را همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه در راستای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: معاونت فرهنگی برای گسترش اخلاق حرفه‌ای، ترویج فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی سعی دارد از نظریات و طرح‌های تحقیقاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه استفاده کند.
براساس این گزارش، در این جلسه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه کاشان نظیر انجمن اسلامی دانشگاها، نجمن اسلامی مستقل، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در خصوص فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه پرداختند.

captcha