هنر معنویت حیات و ماوارءالطبیعه را به انسان معرفی می‌کند
کد خبر: 3450641
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

هنر معنویت حیات و ماوارءالطبیعه را به انسان معرفی می‌کند

گروه هنر: معاون فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: هنر می‌تواند لطایف، حقایق، معانی، زیبایی‌ها، معنویت حیات و ماوراء‌الطبیعه و به عبارتی حقیقت و ملکوت عالم هستی را به انسان معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حسین ستار، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان در مراسم تجلیل از هنرمندان نقاش که در طرح «زخم بر بوم» قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، عاشورا و واقعه کربلا را به تصویر کشیدند، اظهار کرد: با خلق آثار هنری در وصف عاشورا و واقعه کربلا، می‌توان عاشورا را زنده نگه‌داشت.
وی افزود: هنر می‌تواند لطایف، حقایق، معانی، زیبایی‌ها، معنویت حیات و ماوراء‌الطبیعه و به عبارتی حقیقت و ملکوت عالم هستی را به انسان معرفی کند.
معاون فرهنگی دانشگاه کاشان با بیان اینکه هیچ چیز بدون هنر ماندگار نیست و معنا ندارد، گفت: امیدواریم این برنامه‌ها برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ قیام عاشورا و بهره‌گیری نسل جوان تداوم داشته باشد.
همچنین، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیزگفت: عاشورا یک تابلوی هنری بزرگ است که وقایع آن روز باید در قالب هنر برای مردم تبیین و الگوسازی شود.
مصطفی جوادی از همکاری این دانشگاه در برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد و افزود: آثار این هنرمندان در مجموعه ونمایشگاهی ارائه خواهد شد.
وی از ایجاد موزه عاشورا در کاشان خبر داد و بیان کرد: انتظار داریم فاز اول این موزه با همکاری مسئولان و گردآوری آثار ماندگار هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

captcha