رسالت اصلی برنامه‌های هفته بسیج بر پایه استکبارستیزی است/ اجرای 70000 برنامه در فارس
کد خبر: 3453300
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کوشکی:

رسالت اصلی برنامه‌های هفته بسیج بر پایه استکبارستیزی است/ اجرای 70000 برنامه در فارس

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در ایام هفته بسیج 70 هزار برنامه در این استان اجرا می‌شود، گفت: رسالت اصلی برنامه‌های خود را برپایه استکبارستیزی و مقابله با نفوذ دشمن از سه طریق دشمن‌شناسی، روشنگری و مطالبه‌گری قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سعید کوشکی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس امروز، 25 آبان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: تشکیل بسیج به فرمان امام راحل در حقیقت یک الهام الهی بود که ضمانت‌ و امنیت‌بخش برای انقلاب اسلامی و بلکه بشریت بوده و هست.
وی با بیان اینکه امروز فرهنگ و تفکر بسیجی در سرزمین‌های اسلامی به‌عنوان یک الگوی زنده و ناب در اختیار رزمندگان و سرزمین‌های اسلامی قرار گرفته است، افزود: فرهنگ و تفکر بسیجی در سوریه، عراق، یمن، بحرین و کشورهایی که اراده مقابله با دشمن را دارند به عنوان یک فرهنگ زنده و پویا در اختیارشان است بنابراین بسیج به تعبیر تشبیه یک فرآیند معجزه‌گونه بود که امام راحل پایه‌گذاری کرد.

تشریح برکات بسیج برای انقلاب اسلامی
کوشکی، بسیج را منشأ خدمات گوناگون و نقش‌آفرین در عرصه‌های دفاع مقدس خواند و گفت: اگر بسیج وجود نداشت معلوم نبود سرنوشت دفاع مقدس چه بود و امروز نیز مشخص نبود که می‌توانیم با این اطمینان نقش نظام جمهوری اسلامی و پیروزی آن بر نطام سلطه را رقم بزنیم بنابراین نقش اولی که بسیج ایفا کرد دفاع از انقلاب اسلامی در مقابل ستمگران بود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس، دومین اقدامات و برکات بسیج را محافظت از ایران اسلامی و در برهه‌های مختلف چه در زمان جنگ و چه بعد از آن دانست و گفت: با توجه به مشکلات فراوانی که بعد از دفاع مقدس با آن روبه‌رو شدیم نظیر فتنه 88، اگر بسیج نبود مسلماً قادر به گذشتن از این مشکلات نبودیم و این بسیج بود که در این فتنه نجات‌بخش کشور شد و با حضور جدی در عرصه دفاع از انقلاب در مقابل دشمنان ایستاد.
وی خاطرنشان کرد: دفاع از سرحدات نظام یکی از مهم‌ترین وظایف و اقدامات بسیج است به طوری که همین امروز نیز بسیجیان در مرزهای شرقی و غربی کشور در مقابل تروریست‌ها وعناصر پلید استکبار که در خارج از مرزها هستند و قصد ایجاد ناامنی دارند، ایستاده‌اند.
کوشکی در ادامه به بیان برخی از اقدامات انجام شده و برکات تشکیل بسیج در کشور پرداخت و افزود: خدمت‌رسانی به مجموعه کشور در حوزه‌های گوناگون، برگزاری یادواره‌های شهدا به شکل‌های سنتی، شهرستانی و محله‌ای و همچنین مقابله با جنگ نرم دشمن از دیگر برکات و اقدامات بسیج است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس ابراز کرد: امروز بسیج به‌عنوان یکی از سردمداران و پیش قراولان جنگ نرم در حال فعالیت است که اگر این روحیه بسیجی وجود نداشت معلوم نبود که سرنوشت کشور امروز این باشد چون دشمن با تمام توان خود وارد عرصه شده است.
وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این مایه نگرانی و دلخوری است که مقام معظم رهبری برای عبور از این گردنه‌های مخوف استکبار، ایده و استراتژی بلند اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اما متأسفانه کار خاصی در این زمینه شکل نگرفته است و برخی از مجموعه‌ها کار روتین خود را به‌عنوان اقتصاد مقاومتی ارائه می‌دهند.

اجرای 1513 پروژه اقتصاد مقاومتی در فارس
کوشکی با بیان اینکه ما در حوزه اقتصاد مقاومتی موفق به انجام برخی اقدامات در حد وسع و توان خود شدیم، گفت: در سال 94، 1513 پروژه اقتصاد مقاومتی کوچک مردم نهاد با اشتغال 4500 نفر در استان فعال کردیم که در قالب 19 میلیارد تومان وام اقتصاد مقاومتی و توسعه صنایع تبدیلی این مهم انجام شد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس از اعزام یکصد و 10 هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان به اردوهای جهادی در این استان خبر داد و گفت: این اردوها به‌منظور آشنا شدن نسل جوان ما با درد و رنج و محرومیت‌های طبقات ضعیف جامعه انجام می‌شوند.

راه‌اندازی 10 دهکده اقتصاد مقاومتی در فارس
راه‌اندازی 10 دهکده اقتصاد مقاومتی در استان فارس از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها نام برد و گفت: در موضوع راهیان نور، بسیج به‌عنوان مجموعه محوری برای اعزام راهیان نور که استان فارس به عنوان پیش قراول در این مجموعه است در سال جاری 60 هزار نفر از دانش‌آموزان را اعزام خواهیم کرد که این رقم به غیر از تعداد اعزام‌های اردوی راهیان نور اقشار مختلف مردم است.

اجرای 70 هزار برنامه در 10260 رده مقاومت بسیج در فارس
کوشکی در ادامه سخنان خود به تبیین برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و گفت: به طور کلی در قریب 70 هزار برنامه در 10 هزار و 260 رده مقاومت بسیج استان فارس در ایام هفته بسیج برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون در استان فارس یک میلیون و 700 هزار نفر در زیر پرچم بسیج در حال فعالیت هستند، گفت: امسال در هفته بسیج برنامه‌های محوری که ترسیم کردیم سرکشی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر است.

افتتاح 82 پروژه محرومیت‌زدایی در هفته بسیج
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس، ارائه خدمات درمانی رایگان در درمانگاه‌ها، افتتاح بیمارستان عظیم صحرایی در عراق به‌عنوان خدمات به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین، اعزام 25 تیم پزشکی به مناطق محروم استان، برپایی نمایشگاه ویژه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در شیراز و شهرستان‌ها، افتتاح 82 پروژه محرومیت‌زدایی و همچنین افتتاح و در اختیار گذاشتن مجموعه‌های عمرانی به ویژه سازه‌های ورزشی و صالحین و برپایی جشنواره اختراعات، ابتکارات علمی نخبگان بسیجی از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
وی همچنین از افتتاح 400 پایگاه علمی همراه با کشاورز، برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرها و بخش‌ها را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج امسال عنوان کرد و گفت: شعار امسال این هفته «بسیج دست قدرت خداست» انتخاب شده است ضمن اینکه ما رسالت اصلی برنامه‌های خود را برپایه استکبارستیزی و مقابله با نفوذ دشمن از سه طریق دشمن‌شناسی، روشنگری و مطالبه‌گری قرار دادیم.

همایش سه‌ساله‌های حسینی برگزار می‌شود
کوشکی ادامه داد: برگزاری همایش سه‌ ساله‌های حسینی در تاریخ جمعه، 29 آبان، رونمایی از کتاب پایگاه حوزه و ناحیه، سخنرانی فرماندهان سپاه در نمازهای جمعه که فرمانده سپاه فجر در روز 29 سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز است، از جمله برنامه‌های این هفته است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه برای هر کدام  از روزهای هفته بسیج نامی انتخاب شده که متناسب با آن برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شوند، گفت: روز جمعه به نام روز بسیج، ولایت و انتظار نامگذاری شده است که در آن برنامه‌هایی نظیر برپایی پایگاه‌های مشاوره دینی در مصلاهای نماز جمعه به وسیله بسیج طلاب و برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و برپایی ایستگاه سلامت اجرا می‌شود.

برپایی 400 جلسه بصیرتی
وی خاطرنشان کرد: روز شنبه به نام بسیج، بصیرت و استکبارستیزی است که در تمام نقاط استان نمایشگاه بصیرت‌افزایی و بصیرت انقلابی و معنوی در سطح حوزه‌های مقاومت یعنی حدود 400 جلسه بصیرتی برپا می‌شود ضمن اینکه روز یکشنبه نیز به نام بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است و در آن پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و همچنین همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی اجرا خواهد شد.
کوشکی اضافه کرد: روز دوشنبه به نام بسیج، خودباوری و جهاد علمی است که مهم‌ترین برنامه‌های ما در این روز برگزاری جشنواره مخترعین و مبتکرین بسیجی است ضمن اینکه برگزاری همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و افتتاح سالن‌های فرهنگی ورزشی صالحین و 9 دی نیز از دیگر برنامه‌های این روز است.
وی، نام‌گذاری روز سه‌شنبه را بسیج، خانواده، سبک زندگی عنوان کرد و گفت: در این روز مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) اجرا خواهد شد و روز چهارشنبه هم به نام بسیج، وحدت، بیداری اسلامی نامگذاری شده و در آن تجدید بیعت با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد ضمن اینکه همایش انس و مودت نیز ویژه مدیران ارزشی و پیشکسوتان بسیجی اجرا می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس عنوان کرد: روز پنج‌شنبه نیز به نام بسیج، ایثار و شهادت نامگذاری شده است و در آن همایش شکوه ایستادگی در تمام شهرستان‌ها و در 4 نقطه شیراز اجرا می‌شود ضمن اینکه گلباران قبور مطهر شهدا توسط بسیجیان نیز از دیگر برنامه‌های این روز است.

captcha