نرم‌افزار «اربعین؛ از مهران تا کربلا» در جهاد دانشگاهی ایلام رونمایی شد
کد خبر: 3453588
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

نرم‌افزار «اربعین؛ از مهران تا کربلا» در جهاد دانشگاهی ایلام رونمایی شد

گروه فضای مجازی: در مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان از نرم‌افزار «اربعین؛ از مهران تا کربلا» در جهاد دانشگاهی ایلام رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام عصر روز گذشته، 25 آبان‌ماه در مراسم رونمایی از نرم‌افزار راهنمای زائران اربعین ضمن قدردانی از گروه «آفتابگردان»، اظهار کرد: هرچند نرم‌افزارهای مختلفی با این مضمون توسط متخصصان تهیه شده است اما این نرم‌افزار از جامعیت خاصی برخوردار است و نقص‌های احتمالی آن هم قابل رفع است.
وی مجهز شدن مسیر نجف تا کربلا به نسل سوم اینترنت را کمکی بزرگ به زائران اربعین دانست و تصریح کرد: این امکان می‌تواند زمینه‌ بهره‌مندی زائران را از این گونه نرم‌افزارها بیشتر و بهتر فراهم کند.
استاندار ایلام بر ضرورت آشنایی و تبلیغ این نرم‌افزار در درگاه الکترونیکی سازمان‌ها و ادارات کل تأکید و تصریح کرد: 70 درصد امکانات این نرم‌افزار در شرایطی که دسترسی به اینترنت وجود نداشته باشد قابل بهره‌گیری است که نکته‌ بسیار مثبتی محسوب می‌شود.
ذبیح‌الله مهری‌پور، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت اربعین در جایگاه سیاسی تشیع، اظهار کرد: همان‌گونه که دولت در بحث سخت‌افزاری برای اربعین گام‌های بلندی برداشته است نخبگان عرصه‌ نرم‌افزاری نیز به این موضوع توجه کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه این کار توسط یکی از مدرسان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام طراحی و به انجام رسیده است، ابراز امیدواری کرد بیش‌ازپیش شاهد توجه به موضوع اربعین در ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشیم.
محمدکریم جعفریان، از اعضای تیم نرم‌افزاری آفتابگردان نیز در این مراسم امکانات موجود در این نرم‌افزار را تشریح و از همکاران خود در این تیم تقدیر کرد.
یادآور می‌شود در این مراسم نام «اربعین؛ از مهران تا کربلا» برای این اپلیکیشن انتخاب شد و به زودی لینک دانلود در خبرگزاری‌های ایکنا، ایسنا و سایت کافه‌بازار فعال می‌شود.

captcha