علامه طباطبایی عالمی عامل به قرآن بود
کد خبر: 3454444
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
آیت‌الله مسعودی خمینی:

علامه طباطبایی عالمی عامل به قرآن بود

گروه حوزه‌های علمیه: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علامه طباطبایی عالمی عامل به قرآن بود و همین باعث شد تا تفسیری بنویسد که به این زودی ها عمق آن کشف نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امشب 27 آبان در دومین شب از دوازدهمین گردهمایی استادان تفسیر حوزه در دارالقران علامه طباطبایی گفت: وجود علامه را من و کسی مثل من نمی تواند برای کسی تفسیر و بیان کند ولی من خاطرات تلخ و شیرین در این منزل از وی دارم.
وی افزود: علامه صددرصد عالم عامل بود و چشم دلش باز شده بود، فردی به ایشان گفت کسی بر تفسیر شما نقد نوشته و اشتباهات شما را بازگو کرده ایشان فرمود من اشتباه زیاد دارم و معصوم نیستم ولی اشتباهی که این آقا بفهمد ندارم. امروز هم برخی نقد بر ایشان زده اند بله نقد دارد ولی نه نقدی که همه بفهمند.
مسعودی خمینی با ذکر خاطراتی از آن مرحوم بیان کرد: مرحوم قدوسی داماد علامه می گفت که ایشان به من گفت که تاکنون هیچ مسئله ای برای من پیش نیامده که برای من حل نشده  باشد. علامه در سفر حجی که مشرف شده بودند در عرفات از چادرها دور می شود و یکی از همراهان ایشان را تعقیب می کرد ایشان می گوید دیدم سر برروی خاک های عرفات گذاشته و اشک می ریزد به گونه ای که خاک ها تر شده بود.
وی افزود: ایشان از عجایب اخلاقی بود و گمان نمی کنم در همه عمر یکبار عصبانی شده باشد، در درس تفسیر گوشه ای را نگاه می کرد بدون اینکه به شاگردی نگاه بکند و به مدت یک ساعت درس می گفت.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه به این زودی ها عمق تفسیر المیزان معلوم نمی شود تصریح کرد: مقام عرفانی و سلوک عملی او در اوج بود و در عین فقر تفسیری نوشت که هنوز هم خیلی ها نمی توانند آن را بفهمند.

captcha