کتاب‌خوانی؛ یک واجب دینی/ جوانان در این زمینه احساس وظیفه کنند
کد خبر: 3454837
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
محمدی مطرح کرد:

کتاب‌خوانی؛ یک واجب دینی/ جوانان در این زمینه احساس وظیفه کنند

گروه اندیشه: سرپرست کانون پرورش فکری لرستان گفت: امروز کتاب و کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، بلکه یک واجب دینی است لذا جوانان و نوجوانان باید در این زمینه احساس وظیفه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدجواد محمدی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، جمعه، 29 آبان‌ماه در جمع مربیان و اعضای برگزیده فعال کتاب و کتاب‌خوانی از حضور محمدحسین دیزجی، کارشناس روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کشور در برنامه هفته کتاب استان تجلیل کرد و گفت: همان‌طور که همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنان و فرمایشات خود بر امر ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتاب‌خوانی تاکید فرمودند، ما نیز لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا اعضا و مربیان ما در مراکز بتوانند با روش‌های نوین، به این مهم توجه کنند.
وی همچنین، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری یادآور شد، امروز کتاب و کتاب‌خوانی وعلم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، بلکه یک واجب دینی است لذا جوانان و نوجوانان باید در این زمینه احساس وظیفه کنند.
محمدی درادامه راه‌های تبلیغ و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را برای حاضران تشریح کرد و از روش‌های مؤثر برای به‌خاطر سپردن مطالب، ایجاد کنجکاوی و تشکیل گروه‌های مشاوره به‌منظور هدایت و راهنمایی با مربیان سخن گفت.
همچنین، ایجاد مراحل آگاهی وانگیزه وعلاقه به مطالعه، آموزش‌های لازم برای مطالعه انفرادی و گروهی، نگرش‌سنجی از وضعیت کتاب‌خوانی در بین گروه‌های سنی، جنسیتی و تحصیلی، تشکیل گروه‌های مطالعاتی همسال، اعمال سیاست‌های تشویقی(مسابقات، جوایز وهدایا)، حمایت از ناشران، مؤلفان و نوسندگان کانونی و انجام تبلیغات به‌منظور معرفی و شناسایی کتاب‌های کانونی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.
بر این اساس، از سری برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال94 برنامه جشن کتاب و کتاب‌خوانی بود که در همین راستا ازمیان 57 عضو برتر مراکز سراسر استان که در نیمه اول سال از نظر کمی و کیفی بیشترین کتاب را مطالعه کرده بودند، 11 نفر به‌عنوان نفرات برتر انتخاب و از آنان تجلیل شد.
همچنین، دراین جشن از چهار مربی کانون که در فاصله نیمه دوم سال گذشته تا نیمه نخست سال‌جاری، تالیف یا ترجمه‌ای در حوزه کتاب داشته‌اند توسط سرپرست کانون لرستان تجلیل شد. آفرین پنهانی، مربی کتاب‌خانه پستی خرم‌آباد، زهرا عادلی، مربی فرهنگی مرکز شماره 5 خرم‌آباد، شهلا رستمی، مربی ادبی مرکز شماره 5 خرم‌آباد و فریده شادابی، مربی فرهنگی مرکز شماره دو خرم‌آباد به پاس تالیف و ترجمه مورد تقدیر قرار گرفتند.

captcha