راهیابی نمایش «عاشوراییان دیالمه» از سیاهکل به سوگواره سراسری خمسه
کد خبر: 3457282
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

راهیابی نمایش «عاشوراییان دیالمه» از سیاهکل به سوگواره سراسری خمسه

گروه هنر: نمایش میدانی «عاشوراییان دیالمه» به نویسندگی و کارگردانی محمود فرضی‌نژاد از سیاهکل به دومین دوره سوگواره سراسری خمسه تهران راه یافت.

محمود فرضی‌نژاد، سرپرست گروه تئاتر دیلمون و در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از راه‌یابی نمایش میدانی «عاشوراییان دیالمه» به دومین دوره سوگواره سراسرس خمسه تهران خبر داد و اظهار کرد: گروه تئاتر دیلمون شهرستان سیاهکل به عنوان قطب تولید تئاتر کشور با تمام کمبود امکانات، همچنان با عشق پا به پای گروه‌های بزرگ داخلی و خارجی رقابت کرده و نام سیاهکل را به عنوان شهر تولیدات نمایشی و فرهنگی معتبر فریاد می‌زند.

وی گفت: نمایش «عاشوراییان دیالمه» نگاهی به آیین‌های عاشورایی موجود در خورجین فرهنگی و مذهبی ساکنین گیل و دیلم دارد که ارادت خاصشان را نسبت به اولاد امام علی(ع)، به ویژه سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) نشان می‌دهد.

نویسنده و کارگردان نمایش «عاشوراییان دیالمه» تصریح کرد: این نمایش به شیوه میدانی و در ٣٠ دقیقه با تکنیک جدید تمهیدات نمایشی با پارچه و موسیقی، تمامی مراحل شکل‌گیری موقعیت‌های قصه عاشورا و آیین‌های به وجود آمده از آن را نشان می‌دهد.

فرضی‌نژاد با بیان اینکه مرتضی زینل، سجاد دقیق، علی کناردریایی، رامتین رهبری و سعیدعلی محمدی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند، افزود: موسیقی متن این نمایش را با همکاری نوید لاهیجی و محمدعلی نقدی برعهده دارم.

به گزارش ایکنا، دومین دوره سوگواره عاشورایی خمسه از تاریخ یکم الی دوازدهم آذر ٩٤ با حضور ١٠ گروه برگزیده نمایشی کشور به دبیری امیرحسین شفیعی در تهران برگزار می‌شود که گروه تئاتر دیلمون از شهرستان سیاهکل نیز به همراه گروه‌هایی از تهران، بندرعباس، شیراز، قشم، کردستان و... در آن هنرنمایی می‌کنند.

captcha