حمایت وزارت علوم از کانون‌های قرآنی و برنامه‌های دینی دانشگاه‌ها
کد خبر: 3458510
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
ایرجی‌کجوری تأکید کرد:

حمایت وزارت علوم از کانون‌های قرآنی و برنامه‌های دینی دانشگاه‌ها

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت علوم برای دانشجویان حمایت از برنامه‌های فرهنگی است، اظهار کرد: حمایت‌های ویژه‌ای از فعالیت‌های دینی مانند جشنواره رضوی خواهیم داشت.

فضل‌الله ایرجی‌کجوری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت علوم برای دانشجویان حمایت از برنامه‌های فرهنگی است، اظهار کرد: حمایت‌های ویژه‌ای از فعالیت‌های دینی مانند جشنواره رضوی خواهیم داشت.

ایرجی‌کجوری تصریح کرد: علما و ادیبان شهر سبزوار مانند ابوالفضل بیهقی و آیت‌الله سید عبدالأعلی موسوی‌سبزواری، مردم ایران زمین را شگفت‌زده کرده‌اند لذا باید شناسایی و معرفی این افراد در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

وی با اشاره به دغدغه ها و فرمایشات اخیر رهبر انقلاب بیان کرد: ما تابع فرامین رهبر معظم انقلاب هستیم و نگرانی و دغدغه ایشان برای ما اهمیت دارد، بنابراین تلاش می‌کنیم فعالیت‌های ما فعالیت قانونمند باشد و به موضوعات و برنامه‌هایی که با دین و مذهب عجین شده‌اند، اهمیت می‌دهیم از همین رو می‌توان به ورود دانشگاه‌ها در برگزاری جشنواره رضوی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه با زیارت امام رضا(ع) در مشهد انرژی مضاعفی گرفته‌ام، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی وزارت علوم حمایت از کانون‌های قرآنی و مسابقات قرآنی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین و 28 صفر کاروان‌های زیارتی دانشجویان با حمایت وزارت علوم عازم کربلا و مشهد هستند، تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، سال گذشته هزار نفر از دانشجویان در ایام شهادت امام رضا(ع) از قدمگاه تا مشهد پیاده‌روی کردند لذا برای امسال دو هزار نفر در این سفر زیارتی و معنوی با حمایت بسیج دانشگاه‌ها شرکت خواهند کرد.

captcha