تغییرات اساسی در زمان‌بندی مسابقات بین‌المللی قرآن/ مسابقات دیگر در عید مبعث برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3458530
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

تغییرات اساسی در زمان‌بندی مسابقات بین‌المللی قرآن/ مسابقات دیگر در عید مبعث برگزار نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از این پس الزاما همزمان با عید مبعث برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) براساس جدول و تقویم زمانی که در ستاد عالی مسابقات قرآن کشور برای برگزاری مسابقات قرآن تهیه شده است زمان برگزاری مسابقات قرآن سازمان اوقاف در مراحل کشوری و بین‌المللی تعیین شده و زمان برگزاری این مسابقات از سال آینده براساس تاریخ اعلام شده خواهد بود و با گذشت سالها دیگر تغییری در تاریخ این مسابقات ایجاد نمی‌شود.

براساس این گزارش، طبق جدول و تقویم زمانی مسابقات قرآن، از سال آینده مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اواخر اردیبهشت‌ماه هرسال برگزار می‌شود و این مسابقات از سال آینده الزاما همزمان با عید مبعث برگزار نخواهد شد.
همچنین، زمان برگزاری مسابقات کشوری قرآن اوقاف نیز شهریورماه خواهد بود که براین اساس مرحله کشوری مسابقات قرآن، اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی و... از سال آینده در شهریورماه برگزار می‌شود.
با توجه به اینکه در سال‌های گذشته برگزیدگان مسابقات کشوری فقط چند ماه فرصت به منظور آماده‌سازی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و... را داشتند در برنامه جدید مسابقات قرآن از این پس مسابقات کشوری شهریورماه برگزار می‌شود و برگزیدگان تا اردیبهشت‌ماه سال آینده فرصت خواهند داشت تا خود را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی آماده کنند.
جدول زمان‌بندی مسابقات قرآن از اوایل سال آینده و برای نخستین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن اجرایی می‌شود و سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

captcha