شهیدان رجایی و باهنر مدیریت سیاسی و حکومتی را از امام(ره) آموختند
کد خبر: 3458771
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

شهیدان رجایی و باهنر مدیریت سیاسی و حکومتی را از امام(ره) آموختند

گروه اجتماعی: استاندار گلستان گفت: شهیدان رجایی و باهنر به خط اصیل اسلام که منشأ آن روحانیت است وصل بودند و تمامی سرچشمه‌ها را در مدیریت سیاسی و حکومتی از امام راحل می‌گرفتند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، حسن صادقلو، استاندار گلستان، ظهر روز گذشته 8 شهریور در مراسم بزرگداشت هشتم شهریور شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در مسجد جامع گرگان با بیان اینکه فلسفه بزرگداشت این مراسم ها پیام گیری است، گفت: ما باید در نگاه اساسی از شخصیت های بزرگ و خدوم این شهدا درس هایی را ذخیره و عبرت آموزی کنیم.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین ثروتی که خدا به ما داده عمر است و بهترین مدیریت نیز مدیریت عمر است، افزود: شهیدان رجایی و باهنر خوب مدیریت عمر کردند و از این جهت الگو هستند.
صادقلو تصریح کرد: با نگاه به زندگی شناسنامه ای این شهدا متوجه می شویم که شهیدان رجایی و باهنر به بهترین وجه مدیریت عمر کردند.
وی زندگی این دو بزرگوار را برای دولتمردان شاخص خواند و ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر به یک عرفان جمعی متعالی راه یافتند و راه  اسلام را از عرفان فردی طی کردند و به عرفان اجتماعی رسیدند.

استاندار گلستان اظهار کرد: ما باید زندگی این دو بزرگوار را به نسل جوان انتقال دهیم نه اینکه تنها در کتاب باشد بلکه باید در میدان عملیات صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه شهید رجایی و باهنر به خوبی سیره شناسی نمی شوند، افزود: باید در زندگی این بزرگواران دقیق تر شده و تمامی زندگی این دو بزرگوار برای مردم تشریح شود.
صادقلو با بیان اینکه تمام دغدغه زندگی این دو شهید، اسلام بود، گفت: یکی از ویژگی هایی که باید در این راستا مطرح شود این است که این دو بزرگوار باید به سرچشمه اصیل در عرفان اجتماعی خودشان برسند.
وی خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر به خط اصیل اسلام که منشا آن روحانیت است وصل بودند و تمامی سرچشمه ها را در مدیریت سیاسی و حکومتی از امام راحل می گرفتند.
استاندار گلستان با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از این امتحان بزرگ برجسته بیرون آمدند، افزود: شهید باهنر یکی از بزرگترین طراحان نرم افزاری انقلاب بود و افتخار شهید رجایی و باهنر بر خدمتگزاری بود.
captcha