یاد پروردگار، محور اصلی و اساسی فریضه الهی حج است
کد خبر: 3458779
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
امام جمعه گرگان؛

یاد پروردگار، محور اصلی و اساسی فریضه الهی حج است

گروه سیاسی: آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‏‏‌های‏ نماز جمعه عبادی، سیاسی گرگان با بیان این‌که بی‌اعتنایی به فریضه حج در حد کفر است گفت: ذکر و یاد پروردگار، محور اصلی و اساسی فریضه الهی حج است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان روز گذشته، ششم شهریور در خطبه‏‏‌های‏ نماز جمعه عبادی، سیاسی گرگان با بیان این که ذکر و یاد پروردگار، محور اصلی و اساسی فریضه الهی حج است، گفت: ذات اقدس الهی، فریضه حج را همچون نماز جمعه، بسیار با اهمیت معرفی کرده و کسانی که از نظر مالی، توانایی دارند باید از دور و نزدیک برای زیارت خانه کعبه بشتابند.
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با بیان این که آوردن سوغاتی، مستحب است، تأکید کرد: زوار الهی در این سفر باید بیشترین وقت خود را به ذکر و یاد پروردگار بگذرانند، سوغاتی را می‌توان از داخل کشور تهیه کرد و بجای تولیدات دیگر کشورها، از تولیدات داخلی استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که بی‌اعتنایی به فریضه حج در حد کفر است، یادآور شد: پروردگار نیاز به زیارت ندارد، بلکه انسان‌ها برای رفع نیازهای خود باید این فریضه را انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به آثار و برکات سفر حج، کعبه را اولین خانه همه انسان‌ها دانست و اظهار کرد: پروردگار، این خانه را قرار داده است تا مردم شاهد منافع و مشکلات خود در این سفر الهی باشند.
نورمفیدی افزود: منافع زندگی انسان، فقط مسائل اقتصادی نیست، امت اسلامی با مشکلات فراوانی مواجه هستند که در سفر حج باید این مشکلات را مشاهده کنند.
وی در ادامه ذکر و یاد پروردگار را مسئله محوری همه ادیان الهی دانست و گفت: هیچ انسانی بدون ذکر نیست، ذکر بعضی از انسان‌ها، ثروت و برخی دیگر، قدرت است، انبیاء الهی آمدند تا همه ذکرها را از ذهن انسان، خارج و یاد پروردگار را جایگزین آن کنند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از زوار بیت الله الحرام خواست در این سفر الهی، ذکر پروردگار را در دل خود تقویت کنند.
خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۲ شهریور، سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: شهید دلواری با حکم مراجع تقلید، خواب راحت را از چشم انگلیسی‌ها گرفت، اما به دلیل خیانت بعضی از اطرافیان به او حمله شد و به شهادت رسید.
نورمفیدی با اشاره تلویحی به بازگشایی مجدد سفارتخانه‌های ایران و انگلیس خاطرنشان کرد: غربی‌ها به خصوص انگلیسی‌ها از ۱۵۰ سال قبل، سابقه طولانی در دشمنی با ملت ایران دارند، آنها افغانستان را از ایران جدا و توطئه‌های زیادی را علیه ملت ایران انجام دادند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته، توفیقات زیادی را به دست آورد، وقتی به جریان کلی امور نگاه می‌کنیم می‌بینیم در دو سال گذشته، کلیت دولت تدبیر و امید رو به جلو و درصدد بهبود امور است.
وی با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت، این دیدار را بسیار جالب و خوب توصیف و نشانه رضایت مقام معظم رهبری از دولت تدبیر و امید دانست.
captcha