هفته پژوهش در دانشگاه قم گشایش یافت/ بازدید استاندار قم از نمایشگاه
کد خبر: 3459666
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

هفته پژوهش در دانشگاه قم گشایش یافت/ بازدید استاندار قم از نمایشگاه

گروه هنر: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار استان قم،روز دوشنبه همزمان با هفته پژوهش، با حضور استاندار، مدیران علمی، پژوهشی و اجرایی استان قم، در دانشگاه قم، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، در این مراسم، که 16 آذر با حضور نهادهای علمی و پژوهشی استان قم از جمله جهاددانشگاهی واحد استان قم برگزار شد، آخرین دستاوردهای پژوهشی و فنآورانه استان قم در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

سید حسین اخوان علوی، مسئول کمیته برگزاری نمایشگاه در ابتدای این مراسم گفت: امسال همزمان با هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار استان قم با حضور مراکز تحقیقاتی و پژوهشی استان قم آغاز به کار کرد.

سید حسین اخوان علوی، افزود: فعالیت‌های علمی و پژوهشی نهادهای فعال، در دو پخش پژوهشی و فناوری در این نمایشگاه عرضه شده است.

مسئول کمیته برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار استان قم گفت: امسال شاهد حضور مراکزی چون جهاد دانشگاهی واحد قم، پارک علم و فناوری، مرکز رشد دانشگاه قم، مرکز رشد سلامت، و فن بازاری که در بخش فناوری مستقر است، هستیم.

اخوان علوی افزود: بیش از 600 متر فضای نمایشگاهی و 26 غرفه در این دوره از نمایشگاه حضور دارند که به همت ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم برگزار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا مخاطبان خاص این نمایشگاه از جمله دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارشناسان و مدیران استان قم از این نمایشگاه بهره لازم را ببرند.

در ادامه، این نمایشگاه با حضور استاندار قم افتتاح شد و استاندارقم نیز با حضور در غرفه‌های مختلف این نمایشگاه با روند فعالیت‌های پژوهشی استان قم آشنا شد.

از جمله غرفه‌هایی که مورد بازدید استاندار قرار گرفت، غرفه جهاددانشگاهی واحد استان قم بود که جدیدترین دستاوردهای علمی وفناوری خود در عرصه‌های کشت سلول‎های بنیادی، درمان ناباروی و... را در این نمایشگاه عرضه کرده بود.

در این بازدید محمد ابراهیم فقیه زاده، رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم، ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این نهاد، استاندار را در جریان آخرین نتایج علمی و فناورانی و خدماتی و درمانی این نهاد انقلابی قرارداد.

گفتنی است نمایشگاه هفته پژوهش استان از ساعت 8:30 تا 17 روزهای شانزدهم تا هجدهم آذرماه به صورت یکسره جهت بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

ساختار این نمایشگاه از پنج بخش تشکیل شده است که پژوهشگاه‎ها، شرکت‎های دولتی و سازمان‎های عمومی و بخش‎های دیگری مانند حوزوی، فن آوری و فن بازار از جمله بخش‎های تشکیل دهنده این نمایشگاه محسوب می شوند.
captcha