مبارزه با استکبار ریشه در قرآن دارد
کد خبر: 3459667
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

مبارزه با استکبار ریشه در قرآن دارد

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه کاشان گفت: مبارزه با استکبار ریشه قرآنی دارد، اما برخی خواص به لطافت و ظرافت این مسئله آگاهی ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه کاشان شب گذشته، 15 آذرماه به‌مناسبت روز دانشجو در نشست صمیمانه با دانشگاهیان دانشگاه کاشان با بیان اینکه عده‌ای از شعار مرگ بر آمریکا ابراز نگرانی می‌کنند، اظهارکرد: این شعار نه‌تنها در قرآن آمده بلکه ماهیت پلید استکبار را هم بیان کرده است.
وی با استناد به آیه 118 سوره آل عمران، افزود: در این آیه خداوند ما را از مشاوره با بیگانگان منع کرده است و در ادامه می‌فرماید؛ آنان را محرم ندانید زیرا آن‌ها از هیچ توطئه‌ای علیه مسلمانان کوتاهی نمی‌کنند.
آیت‌الله نمازی با بیان اینکه کینه‌توزی از خصلت‌های استکبار است، بیان کرد: ماهیت استکبار ضد اسلام و نفرت از مسلمانان است.
وی توصیه کرد: باید استکبارستیزی از نگاه توحیدی برای نسل جوان و به‌یژه دانشجویان بخوبی بیان شود تا دانشجویان با ماهیت استکبار آشنا شوند.
آیت‌الله نمازی همچنین، به توطئه‌های متعدد استکبار در طول حیات نظام اسلامی ایران پرداخت و گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان، واقعه طبس، تجزیه آذربایجان، کردستان، تجزیه خوزستان و تشکیل حزب خلق عرب، انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناموفق مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ترور ائمه جمعه و جماعت و شهادت صیاد شیرازی را بخشی از این توطئه‌ها بیان کرد.
وی در ادامه خواستار قرار دادن درسی با عنوان استکبار شناسی در دروس دانشگاهی شد و گفت: استکبار با پیشرفت و توسعه ما مخالف است از این‌رو باید با بصیرت و جهاد علمی، عقب ماندگی های کشور را با بسیج دانشجویان جبران کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود 110 پایگاه نظامی آمریکا در قاره آسیا و آفریقا، تأکید کرد: آمریکا بواسطه آنکه انقلاب اسلامی ایران توطئه ها و نقشه‌های شوم آنان را نقش برآب می‌کند از دست ما عصبانی است.
وی با اشاره به دو پیام مهم مقام معظم رهبری به جوانان اروپا، گفت: این پیام ها حاوی صلح، آگاهی بخشی و وحدت در جهان بود در حالی که غرب و رئیس جمهوری آمریکا با ارسال موشک و سلاح‌های نظامی با پول عربستان سعودی برای تروریست‌ها، جنگ نیابتی علیه یمن توسط آل سعود به راه انداخته‌اند.
امام‌جمعه کاشان همچنین، به حضور زائران اربعین حسینی درکربلا و نجف اشاره کرد و گفت: غربی‌ها اعتراف کردند که بیش از 20 میلیون شیعه، اهل سنت، یهودی و مسیحی از سراسر دنیا در این راهپیمایی عظیم حضور داشتند.
وی همچنین، بر حفظ وحدت بین تشکل‌ها و احزاب سیاسی در فضای انتخاباتی تأکید کرد و گفت: نباید دانشگا‌ه‌ها را مکانی برای تاخت و تاز احزاب و گروه‌های سیاسی قرار داد.

captcha