دیدار حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی با خانواده حاجی‌حسنی + عکس
کد خبر: 3460217
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
روز گذشته صورت گرفت؛

دیدار حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی با خانواده حاجی‌حسنی + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسین طباطبایی، با حضور در منزل حاج محسن حاجی حسنی کارگر به دیدار خانواده وی رفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسین طباطبایی، حافظ کل قرآن کریم به همراه خانواده و فاطمه نورانی، مدیر واحد خردسالان جامعه القرآن الکریم چناران به همراه خانواده روز گذشته، 20 آذرماه با حضور در منزل حاج محسن حسنی کارگر با خانواده وی دیدار کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی با اشاره به تلاوت قرآن در مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم در مشهد توسط حاج محسن حاجی حسنی کارگر بیان کرد: متاسفانه بیشتر از آن یک بار نتوانستیم ایشان را زیارت کنیم.

در ادامه پدر حاج محسن حاجی حسنی کارگر با بیان اینکه حاج محسن تمایل نداشت در برنامه ها و ... مطرح شود گفت: البته حدود 600 فایل صوتی از تلاوت های حاج محسن در حرم مطهر امام رضا(ع) تهیه شده است و تلاوت های دیگر مانند تلاوت ها در تانزانیا، قطیف و ... نیز در حال آماده شدن برای ارسال هستند.

وی با اشاره به تربیت حدود 250 شاگرد توسط حاج محسن و مصطفی حاجی حسنی کارگر ادامه داد: 50 نفر از این تعداد از سال 86 تاکنون در مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه دارای رتبه هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی با یادآوری فاجعه منا و عدم تحویل جنازه های جان باختگان از جمله دو نفر از قاریان اظهار کرد: بعد از پیام رهبر معظم انقلاب بود که بعضی اقدامات را انجام دادند و به شکر خدا پیکر حاج محسن حاجی حسنی کارگر هم زودتر بازگردانده شد.

وی با اشاره به همسر شهید سید محمدرضا طبسی حائری(خواهر همسر حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی) که در مراسم حضور داشت، ابراز کرد:  صبر و تحمل همسر این شهید که در بر اثر انفجار یک تروریست انتحاری در مسیر کاظمین به سامرا به شهادت رسیده است و همچنین حاج خانم (مادر حاج محسن) عنایت خداوند بوده است که می توانند استقامت کنند.

این حافظ کل قرآن کریم همچنین با اشاره به دیدار خود با خانواده حاج حسن دانش با بیان اینکه آنها نیز صبر و تحمل بالایی داشتند اضافه کرد: به خانواده ایشان که از حفاظ در یزد هستند گفتیم که صبر شما به دلیل انس با قرآن است، این با قرآن بودن است که با «... أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ ، آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش مى‏یابد.»(رعد/28) آرامش دارید.

در این مراسم هادی اسفیدانی، نفر اول مسابقات کشوری سازمان تبلیغات اسلامی در بخش بزرگسالان آیات 115 تا 118 سوره مؤمنون و آیات 1 و 2 سوره ملک و مصطفی خاکساری، رتبه اول مسابقات کشوری قرآن سازمان تبلیغات اسلامی در بخش شکوفه‌ها و رتبه اول مسابقات دانش‌آموزی کشوری در سال جاری آیات 26 تا 29 سوره یونس را تلاوت کردند.

بر اساس این گزارش، هادی اسفیدانی و مصطفی خاکساری از قرآن‌آموزان موسسه قرآنی انوار المصطفی مشهد(که به پیشنهاد حاج محسن حاجی‌حسنی‌کارگر تاسیس و نامگذاری شده است) و از شاگردان حاج محسن و مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر بودند و نیز سعید زحمتی، مسئول روابط عمومی موسسه انوار المصطفی نیز حضور داشتند.

در پایان این دیدار، نماز جماعت مغرب به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین طباطبایی اقامه شد و نماز عشاء نیز به دلیل اینکه نماز حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی شکسته بود، وی از مصطفی حاجی حسنی کارگر خواست تا در محل پیش نماز قرار بگیرد و عبای خود را برای اقامه نماز به مصطفی حاجی حسنی داد.

یادآور می‌شود، در مدت حضور حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در منزل حاجی حسنی کارگر گفت و گوی صمیمی و پاسخ به سوالات حضار نیز توسط ایشان انجام شد.
captcha