دانشجویان رسالت خود را در جنگ نرم از یاد نبرند
کد خبر: 3460907
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

دانشجویان رسالت خود را در جنگ نرم از یاد نبرند

گروه اجتماعی: مسئول کانون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم وظیفه خطیری برعهده دارند و نباید رسالت خود را در این جنگ از یاد برند.

زهرا طاهران، مسئول کانون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه،  دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین با اشاره به برنامه‌های انجام شده در این کانون، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه غدیر، نگارش کتاب‌های فکر غدیر و خنده و فکر غدیر و گریه و سرچشمه حکمت از جمله فعالیت‌هایی است که در این کانون انجام شده است.

وی با بیان اینکه کانون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده است، عنوان کرد: این کانون در شش‌امین دوره دوسالانه نهج‌البلاغه، برگزیده شده و توانسته است تا مقام نخست را از آن خود کند.

مسئول کانون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به مضمون کتاب سرچشمه حکمت ادامه داد: در این کتاب 40 حکمت از مصحف شریف نهج‌البلاغه به بیان شعر، متن عربی، ترجمه فارسی و انگلیسی توسط  رضا کیان، دبیر این کانون جمع‌آوری و تدوین شده است.

طاهران با اشاره به نگارش کتاب فکر غدیر و خنده و فکر غدیر و گریه نیز تاکید کرد: این کتاب به مروری بر واقعه غدیر، متن کامل خطبه غدیر و نگاهی کوتاه به برخی نکات واقعه غدیر خم پرداخته است که همچون کتاب سرچشمه حکمت توسط رضا کیان، دبیر کانون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین جمع‌آوری و تدوین شده است.

مسئول کانون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به برگزاری نمایشگاه غدیر، بیان کرد: این نمایشگاه که به مناسبت عید غدیر و با همکاری کانون قراء و حفاظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در این دانشگاه برپا شد، شامل 4 غرفه پذیرش، اثبات ولایت و ولایت پذیری، بحث تخصصی غدیر و عضوگیری بوده است.

وی با بیان اینکه در غرفه نخست جهت شناساندن واقعه غدیر خم، آمادگی لازم به دانشجویان داده می‌شد، ادامه داد: در دومین غرفه ولایت پذیری برای بازدیدکنندگان اثبات شده و در غرفه سوم نیز به صورت تخصصی بحث غدیر پیگیری می‌شد تا جایی که به ولایت و امامت امام زمان(عج) می‌رسید.

طاهران با بیان اینکه استقبال بی‌نظیری از این نمایشگاه به عمل آمد، افزود: واحدهای شال و بوئین‌زهرا نیز درخواست کرده‌اند تا نمایشگاه غدیر در آنجا نیز برپا شود.

مسئول کانون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، عنوان کرد: راه‌اندازی کانال بصیرتی در تلگرام، برگزاری سیر مطالعاتی شهید مطهری، سیری در نهج‌البلاغه، برپایی کارگاه‌های صحیفه سجادیه با هدف معرفی این کتاب ارزشمند و تحقیق در هدف نگارش امام سجاد(ع) از این مصحف شاخص از جمله برنامه‌های آتی این کانون به شمار می‌رود.

وی در خاتمه با بیان اینکه معرفت به واقعه غدیر در بین آحاد جامعه، مخصوصا دانشجویان مهجور واقع شده است، گفت: اگر در 1400 سال پیش، این واقعه به درستی برای نسل پس از پیامبر (ص) تبیین می‌شد و توسط حاکمان جور مغفول نمی‌ماند هرگز واقعه عاشورا رخ نمی‌داد و ما وظیفه داریم غدیر را به درستی به جوانان معرفی کنیم تا عاشورا هرگز تکرار نشود.

captcha