انتخابات قومی و قبیله‌ای نیست/ تشکیل مثلث شوم آمریکا، عربستان و اسرائیل با هدف نابودی اسلام
کد خبر: 3461442
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
امام جمعه موقت شیراز:

انتخابات قومی و قبیله‌ای نیست/ تشکیل مثلث شوم آمریکا، عربستان و اسرائیل با هدف نابودی اسلام

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام رضوی اردکانی با تأکید بر اینکه انتخابات قومی و قبیله‎ای نیست، گفت: گاهی انتخابات که باید زمینه‌ساز وحدت باشد، به بستری برای تفرقه بدل می‏شود در حالی که در انتخابات ترک و لر و قوم وقبیله مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز روز گذشته، 27 آذر در خطبه‏های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات گفت: گاهی انتخابات که باید زمینه‌ساز وحدت باشد، به بستری برای تفرقه بدل می‏شود در حالی که در انتخابات ترک و لر و قوم وقبیله مطرح نیست و نباید مطرح باشد.
وی با تأکید بر اینکه انتخابات قومی و قبیله‎ای نیست، اضافه کرد: جمهوری اسلامی یکی از دموکرات‏ترین نظام‏های جهان به شمار می‏رود، حتی دموکرات‏ترین نظام‏های سیاسی دنیا به تعداد ایران انتخابات برگزار نکرده است.
رضوی اردکانی تصریح کرد: برگزاری انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، برکات فراوانی به همراه داشته و دارد و باید تلاش کنیم که این رویداد به محلی برای وحدت بیشتر تبدیل شود.

کسانی که رأی ندارند، اسم ننویسند
امام جمعه موقت شیراز همچنین به متقاضیان کاندیداتوری در انتخابات‏های پیشرو، گفت: کسانی که رای ندارند، اسم ننویسند. برای شهرت به دنبال راه‏های دیگری باید رفت و نه خرج برای خود تراشید نه برای دولت و نه مردم را به زحمت انداخت. حال عده‏ای به واسطه تکلیف شرعی وارد می‎شوند، اما عده‎ای به عنوان جایگاه پرتاب به این عرصه وارد می‎شوند، کاری که بعضی‎ها کردند.
وی همچنین با اشاره به طرح مباحثی در خصوص ورود حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به عرصه انتخابات، این اقدام را خوب و مبارک دانست و گفت: بیت امام اگر عزت و احترامی دارد به خاطر امام(ره) است. منتهی بعضی احزاب می‎خواهند آن را مصادره کنند.

بیت امام(ره) قابل مصادره نیست
رضوی اردکانی گفت: بیت امام(ره) قابل مصادره نیست، کسانی طرفدار امام به شمار می‎روند که در خط امام هستند، آنانکه در فتنه 88 نقش داشتند با هزار کیلو چسب هم به بیت امام(ره) نمی‏چسبند، لذا برخی گروه‎ها و احزاب خواب نبینند که بیت امام را برای خود مصادره کنند.
امام جمعه موقت شیراز همچنین با محکوم کردن حادثه کشتار شیعیان نیجریه، این حادثه را یک نقطه ننگین در کارنامه مخالفان اسلام و گسترش تفکر شیعی در جهان دانست.

رضوی اردکانی تصریح کرد: امروز مثلث شوم آمریکا، عربستان و اسرائیل، با هدف نابودی اسلام اقدامات جنایتکارانه‏ای در نقاط مختلف جهان رقم زده‏اند، آنان با استفاده از دلارهای عربستان، نقشه‏های آمریکا و عملیات اسرائیل، هدفشان ریشه کنی اسلام است، اینها هدفی جز تامین منافع آمریکا و اسرائیل ندارند.

انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل کشتار شیعیان
امام جمعه موقت شیراز با انتقاد از سکوت مجامع بین‏الملل در قبال کشتار شیعیان در نیجریه گفت: یک قاچاقچی حرفه‏ای را در ایران دار می‏زنیم، می‏گویند حقوق بشر لگدمال شد، اما میلیون‏ها انسان در یمن و سوریه و لبنان کشته می‏شوند، در یک حمله 500 انسان را می‏کشند، مجامع حقوق بشر و سازمان ملل سکوت می‏کنند.
رضوی اردکانی تصریح کرد: آنان حماسه اربعین را دیده‏اند و می‏خواهند از پیروان مکتب امام حسین(ع) انتقام بگیرند، اما بدانند که همانگونه که یزید نتوانست، آل سعود و آمریکا هم نمی‎توانند و روز به روز این سیل خروشان پیروان امام حسین(ع) به هم می‏پیوندند و بنیان آنان را از بن بر می‏کنند.
captcha