رد پای اسرائیل در کشتار شیعیان نیجریه/ تا شیخ زکزکی دستوری نداده کاری نمی‌کنیم
کد خبر: 3462521
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
روایتی دیگر از حادثه نیجریه؛

رد پای اسرائیل در کشتار شیعیان نیجریه/ تا شیخ زکزکی دستوری نداده کاری نمی‌کنیم

گروه سیاسی: یکی از نزدیکان شیخ زکزکی ضمن تشریح نقش اسرائیلی‌ها در اتفاقات اخیر و کشتار شیعیان نیجریه گفت: بر روی گلوله‌هایی که به سمت مردم بی‌دفاع نیجریه شلیک می‌شد، برچسب اسرائیل زده شده بود و این گلوله‌ها ساخت اسرائیل بودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حسن بالا، از نزدیکان شیخ زکزکی در مراسم بزرگداشت شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی، رهبر حرکت اسلامی نیجریه که شب گذشته، سوم دی ماه در حسینیه هنر مشهد برگزار شد، با طرح این سؤال که چرا حکومت نیجریه جریان حرکت اسلامی را مورد حمله قرار می‌دهد، گفت: دلیل این نوع برخورد با حرکت اسلامی نیجریه، پیروی این جریان از روش و سیره امام خمینی(ره) است.

وی با اشاره به ارادت خاص و پیروی شیخ زکزکی و یاران ایشان از سیره و روش امام خمینی(ره) تصریح کرد: بعد از آنکه امام خمینی(ره) فرمان حمایت از مردم فلسطین را دادند، اولین کسانی که از آفریقا در حمایت از مردم فلسطین به پا خاستند و در دانشگاه‌ها تجمع کردند، شیعیان نیجریه و پیروان شیخ یعقوب زکزکی بودند. همچنین در جریان جنگ 33 روزه لبنان شیعیان نیجریه هر روز علیه جنایات اسرائیلی‌ها تظاهرات می‌کردند.

وحشت جریانات وهابی و اسرائیلی از حرکت اسلامی نیجریه

حسن بالا با اشاره به وحشت جریانات وهابی و اسرائیلی از حرکت اسلامی نیجریه گفت: دلیل این ترس و وحشت پیروی شیعیان نیجریه از آرمان‌های امام خمینی(ره) است؛ امروز خود وهابی‌ها اعتراف کرده‌اند که شیخ زکزکی به تنهایی 15 میلیون نفر را در نیجریه شیعه کرده است.

وی با اشاره به نوع برخورد دولت نیجریه با حرکت اسلامی در دوره‌های مختلف عنوان کرد: این اولین باری نیست که شیعیان نیجریه از سوی دولت و ارتش نیجریه مورد حمله و هجوم قرار می‌گیرند بلکه از ابتدای آغاز تبلیغ اسلام ناب محمدی از سوی شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی حمله‌ها، دستگیری‌ها و شکنجه‌ها علیه شیخ زکزکی و پیروان ایشان شروع شد، به گونه‌ای که در سال‌های 1986 ،1991 و 1996 چندبار شیح زکزکی به دلیل تبلیغ اسلام ناب دستگیر شدند؛ در سال 1996 که بنده در حال تحصیل در دوره ابتدایی بودم به یاد دارم هم شیخ زکزکی و هم چند تن از یاران ایشان از جمله پدر من دستگیر و شکنجه شدند.

این محب اهل بیت(ع) با اشاره به وجود آمدن گروه‌های تکفیری در نیجریه گفت: امروز گروهی را مسلح کرده‌اند و به نام بوکوحرام به جان مردم انداخته‌اند و هدف آن‌ها ایجاد ناامنی است تا مردم نتوانند تفکر کنند و درست تصمیم بگیرند.

وی با تصریح نقش اسرائیل در ایجاد گروه‌های تروریستی در نیجریه گفت: اسرائیلی‌ها از وجود حرکتی متمایل به انقلاب اسلامی ایران وحشت کردند، برای مقابله با این جریان در ارتش نیجریه نفوذ کرده و با هدف تغییر شرایط در غرب نیجریه ارتش نیجریه را به تشکیل گروه‌های تکفیری مثل بوکوحرام ترغیب کردند اما باید بدانید که بوکوحرام با داعش و گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه از نظر توان و قدرت متفاوت است.

کشتار مردم در نیجریه توسط ارتش صورت می‌گیرد نه بوکوحرام

حسن بالا با اشاره به نقش ارتش در ناامنی‌های نیجریه گفت: کشتار مردم توسط ارتش صورت می‌گیرد نه بوکوحرام؛ ارتشی‌ها شبانه به مردم حمله می‌کنند و آن‌ها را می‌کشند و فردای آن روز به رسانه‌ها می‌گویند این جنایات کار بوکوحرام است البته مردم فهمیده اند که این‌ها همه‌اش توطئه است.

وی با تصریح هدف محدودیت‌ها و حمله‌هایی که علیه شیعیان نیجریه صورت می‌گیرد، عنوان کرد: آن‌ها می‌خواهند حرکت اسلامی را مجبور به مقابله مسلحانه کنند اما مردم هوشیارند و تا زمانی که شیخ زکزکزی اعلام نکند کسی سلاح به دست نمی‌گیرد.

این مسلمان اهل نیجریه با اشاره به اتفاقاتی که به تازگی در کشورش علیه پیروان اهل بیت(ع) اتفاق افتاد، عنوان کرد: من چند دقیقه قبل از حمله وحشیانه ارتش با دوستانم در حسینیه بقیه‌الله بودم که ارتش نیجریه با تمام قوا وارد حسینیه شد آن‌ها با انواع سلاح سنگین و سبک به مردم حمله کردند. مردمی که تنها سلاحشان شعار یا مهدی(عج) و یا حسین(ع) بود.

رد پای اسرائیل در کشتار شیعیان نیجریه

حسن بالا ضمن تشریح نقش اسرائیلی‌ها در این اتفاقات گفت: بر روی گلوله‌هایی که به سمت مردم بی دفاع نیجریه شلیک می‌شد برچسب اسرائیل زده شده بود و این گلوله‌ها ساخت اسرائیل بودند.

وی با اشاره به مراسمی که هرسال در تاریخ اول ربیع الاول در حسینیه بقیه الله زاریا برگزار می‌شود، عنوان کرد: هرسال مراسم برافراشتن پرچم حرم امام رضا(ع) با حضور شیخ ابراهیم زکزکی و با دعوت از شیعیان، اهل تسنن و مسیحیان نیجریه در حسینیه بقیه‌الله برگزار می‌شود که متاسفانه امسال این مراسم با حمله وحشیانه ارتش نیجریه به خاک و خون کشیده شد و شاید از سه هزار نفر حاضر در مراسم دو هزار نفر شهید و مجروح شدند که اکثر آن‌ها زنان و کودکان بودند.

این شیعه اهل نیجریه در ادامه گفت: ارتشی‌ها با بولدوزر منزل شیخ زکزکی را خراب کردند و فرزند 10 ساله شیخ را که به دفاع برخاسته بود، کشتند، آن‌ها حتی به همسر شیخ نیز رحم نکردند و درحالی او را به شهادت رساندند که تیر خورده بود.

وی در پایان با اشاره به اخباری مبنی بر سلامت شیخ ابراهیم زکزکی گفت: حکومت نیجریه می‌خواهد ما را مجبور به مقابله مسلحانه کند اما ما تا زمانی که شیخ زکزکی دستوری نداده کاری نمی‌کنیم و فقط برای سلامتی او دعا می‌کنیم.
captcha